نشست خبری معاون دانشجویی دانشگاه تبریز به مناسبت هفته خوابگاه‌های دانشجویی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۵ کد : ۱۶۳۵۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۳۰۱

 

به مناسبت هفته خوابگاه های دانشجویی، نشست خبری معاون دانشجویی دانشگاه تبریز به همراه جمعی از مدیران بخش های مختلف این معاونت با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش روابط معاون دانشجویی دانشگاه تبریز معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در این آیین ضمن خیر مقدم به خبرنگاران به تشریح برنامه های این هفته در این دانشگاه پرداخت.
وی در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اینکه برگزاری امسال هفته خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه ها به خاطر شیوع همه گیری ویروس کرونا پس از دو سال وقفه برگزار می شود، گفت: در سال جاری هفته خوابگاه‌های دانشجویی در روزهای ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه با شعار «خوابگاه‌های دانشجویی، مشارکت اجتماعی، سلامت جمعی» در دانشگاه‌ها برگزار می شود.
دکتر حسین امامعلی‌پوردر ادامه با اشاره به نامگذاری روزهای هفته خوابگاه ها در دانشگاه ها، اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه با عنوان امید آفرینی و همدلی در پساکرونا، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با عنوان نشاط، ورزش و تندرستی، روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه با عنوان تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی، روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با عنوان بهداشت، سلامت جمعی و تغذیه سالم، روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با عنوان مشارکت خیرین و خوابگاه سازی، روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه با عنوان اوقات فراغت، خود باوری و خودسازی و روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه با عنوان مهارت محوری و سبک زندگی اسلامی ایرانی نامگذاری شده است.
این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه نامگذاری هفته خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه ها بهترین فرصت برای حل، طرح و آشنایی مدیران بخش های مختلف دانشگاه با این حوزه بوده است؛ تصریح کرد: امروزه مهمترین مسئله برای دانشجویان غیر بومی داشتن خوابگاه مناسب بوده است، بنابراین مسئولان این دانشگاه در حد توان در صدد رفع مشکلات و دغدغه های این حوزه بوده است.
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه به جوانی که بعد از ۱۸و ۲۰ سال همنشینی با خانواده، با آمدن به دانشگاه و ساکن شدن در خوابگاه به یقیین یکی سری معایب و مزایایی برای دانشجو به همراه خواهد داشت، یادآور شد: استقلال، افزایش اعتماد به نفس، رفاقت و همزیستی با دیگر دوستان و دانشجویان با فرهنگ ها و اقوام مختلف، هزینه کم و ... از جمله مزایا و امتیازها به شمار می رود و کمبود برخی امکانات، برخی محدودیت ها و آسیب ها از جمله معایب ساکن شدن در خوابگاه می باشد.
وی با بیان اینکه ما به صد در صد دانشجویان روزانه متقاضی خوابگاه می دهیم، تصریح کرد: با برنامه ریزی و تدابیری که اندیشیده شده هم اکنون در این دانشگاه مشکل اسکان دانشجویان در خوابگاه ها وجود ندارد.
دکتر امامعلی‌پور در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نحوه ارایه خوابگاه به دانشجویان و تعداد ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه گفت: در حال حاضر ۴۸۰۰ ظرفیت تخت خوابگاهی برای اسکان دانشجویان در خوابگاه های این دانشگاه است که هم اکنون به حدود ۴۱۰۰ دانشجو خوابگاه واگذار شده که از این تعداد دانشجویان بیش از دو هزار نفر دانشجوی دختر می باشد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز در مقایسه با سایر دانشگاه ها در تجهیز، بهبود فضای خوابگاهی و تغذیه دانشجویی از جمله دانشگاه های پیشگام و برتر کشور بوده است، گفت: تعمیرات اساسی و تجهیز خوابگاه ها، صنعتی سازی آشپزخانه های مرکزی با نصب پیشرفته ترین تجهیزات و استفاده از سیستم بخار در طبخ غذا، ایجاد رستوران های مکمل (آزاد) و اجرای طرح تاک به منظور ایجاد تنوع و کیفیت و ... دلیل این ادعا است.
وی همچنین با اشاره به برنامه های این هفته در این دانشگاه گفت: در سال جاری با توجه به شرایط حاکم بعد از کرونا برای دانشجویان دانشگاه تبریز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که  از جمله آنها می‌توان به غبار روبی مزار شهدا، برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری مسابقات ورزشی، انتخاب اتاق نمونه، جشنواره غذاهای محلی، رصد شبانه ستارگان، اجرای مسابقه، اهدای نمادین گل،ویزیت پزشک متخصص، بازدید و ... اشاره کرد.
وی در بخش دیگر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نحوه ارایه خوابگاه به دانشجویان متاهل هم افزود: امسال درایستگاه تحقیقاتی خلعت پوشان دانشگاه تبریزکه در منطقه شهرک خاوران واقع شده است، خوابگاهی با ظرفیتی ۱۱۳واحد به صورت سوئیت احداث خواهد شد.
معاون دانشجویی دانشگاه تبریزتاکید کرد: دانشجو قشر فرهیخته و بالنده جامعه است و از این رو باید در حد توان در رفع مشکلات آنها در حوزه های مختلف برای رشد و تعالی آنان در بخش های مختلف تلاش کنیم.

همین گزارش حاکی است؛ انشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۰ دانشکده، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۰ هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

 


نظر شما :