دکتر محمدی: نگاه تیم مدیریتی جدید دانشگاه نه هیات علمی سالاری است و نه کارمند سالاری

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۶۳۵۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۸۳۳

 

 

در جلسه پرسش و پاسخ کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی با معاون و مدیران حوزه پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه برخی اقدامات و برنامه های دانشگاه تبریز در زمینه حل مشکلات و مسایل رفاهی کارکنان این دانشگاه در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

 

در صدد ایجاد تحول، پیشرفت، رفاه و ارتقای دانشگاه تبریز هستیم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست با حضور معاون پشتیبانی و منابع انسانی، مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ، مدیر بودجه و تشکیلات و مدیر امور مالی دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.
دکتر محمدی معاون پشتیبانی و منابع انسانی در ابتدای  این نشست با تشریح و گزارش برخی اقدامات صورت گرفته و در دست اجرای این معاونت در خصوص حل مشکلات، بهبود شرایط موجود و رفاه حال کارکنان دانشگاه تبریز گفت: اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان سه رکن اصلی دانشگاه هستند و وجود هر یک از این رکن ها برای رسیدن به اهداف کلان دانشگاه ها ضروری است.
وی اضافه کرد: در ایام کرونا و در طول دو سال گذشته اخیر، همه گیری ویروس کرونا، دانشجویان در دانشگاه حضور نداشتند که این امر باعث شده بود دانشگاه ها آن نشاط و شادابی لازم را نداشته باشد.

 

نقش تعیین کننده کارکنان برای رسیدن به اهداف دانشگاه ها 
دکتر محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه کارکنان دانشگاه ها نیز به عنوان یکی از زنجیرهای اصلی و پیوند دهنده این سه رکن، نقش مهم و تعیین کننده ای در رسیدن به اهداف کلان و راهبردی دانشگاه ها دارند، تصریح کرد: در راستای سیاست ها و برنامه های دولت جدید، مدیران دانشگاه تبریز هم با برنامه ریزی و تدوین برنامه های مختلف در چارچوب قانون و در حد توان در صدد بهبود شرایط موجود و حل مشکلات، رفاه و ارتقای همه جانبه جامعه دانشگاهی و به ویژه کارکنان است.
وی اضافه کرد: با حاکمیت دولت مردمی و انقلابی، دانشگاه تبریز نیز متاثر از سیاست دولت با تغییراتی که در حوزه مدیریتی خویش انجام داده و با تشکیل تیم مدیریتی جدید مردمی، انقلابی و پاکدست، شفاف سازی و ارایه خدمت صادقانه و بدون منت را در راس امور فعالیت های خودش قرار داده است.

 

ما مسئولان خدمتگذار مردم هستیم
دکتر محمدی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: هدف تیم مدیریتی جدید دانشگاه در دولت جدید، مردمی بودن، پاکدستی و شفاف سازی است، چرا که ما مسئولان خدمتگذار مردم هستیم.
این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: نگاه تیم مدیریتی جدید دانشگاه در اداره دانشگاه، نه هیات علمی سالاری و نه کارمند سالاری است، بلکه نگاه ما، خدا محوری و قانون مداری بر اساس دستورات قانون است.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی گفت: ما مدیران خدمتگذار مردم و مدیون خون شهدا هستیم و در قبال مردم مسئولیت داریم و باید برای تمامی اقداماتی که انجام می دهیم، پاسخگوی مردم و نهادهای نظارتی باشیم.
دکتر محمدی تاکید کرد: ما با تغییر و انتخاب مدیران مردمی و انقلابی با رویکرد جدید و تدوین برنامه های مختلف در صدد ایجاد تحول، پیشرفت، رفاه و ارتقای دانشگاه تبریز هستیم.

 

طرح موضوعات و مطالبات از سوی کارکنان دانشگاه 
در این جلسه همچنین تعدادی از کارکنان با ارایه و طرح موضوعاتی همچون تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، نحوه اختصاص پاداش آخر سال، اعمال مدارک تحصیلی و ادامه تحصیل کارکنان، اضافه کاری، شرایط سخت کاری برخی محیط های اداری، کم توجهی برخی مدیران به خواسته های کارکنان، نحوه اعمال ارتقای پایه و رتبه، بحث اضافه کاری اختصاصی، عملکرد برخی مدیران، مشکل مسکن کارکنان، نحوه عزل و نصب مدیران واحدها، انتخاب کارمند نمونه، سختی ایام کرونای کارکنان، حق شیفت کارکنان حراست، دادن برخی پست های مدیریتی به اعضای هیات علمی، مشکل نیروی انسانی برخی واحدها، تعیین تکیف مرخصی ها، برخی پرداختی ها به مدیران، ساماندهی نیروها‌، جذب نیروهای جدید، مشکل ساختاری برخی واحدها تبعیض و نابرابری در بین کارمندان، نابرابری در پرداخت حقوق، نحوه واگذاری برهی پست ها و ... خواستار توضیح و توجه بیشتر مدیران هر بخش به این موضوعات شدند که در ادامه مدیران هر بخش برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در این راستا را برای کارکنان تشریح کردند.

 

 


( ۷ )

نظر شما :