دکتر نصراله زاده: دانشگاه تبریز در لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری از هیچ اقدامی در تحقق این مطالبات دریغ نخواهد کرد

۰۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۱ کد : ۱۵۹۵۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۶۸

 

رییس دانشگاه تبریز در پیامی، ضمن تبریک سال نو گفت: دانشگاه تبریز در لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری و در پی سیاست های اعلام شده وزارت متبوع، از هیچ اقدامی در تحقق این مطالبات دریغ نخواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، متن پیام نوروزی دکتر نصراله زاده بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم 
یا مقلب القلوب والابصار
یا مدبرالیل والنهار
یا محول الحول والاحوال
حول حالنا الی احسن الحال


با عرض تبریک فرا رسیدن سال نو و عید نوروز محضر همه مردم عزیز استان بویژه دانشگاهیان گرانقدر، اساتید فرهیخته، کارکنان شریف و دانشجویان گرامی، بعد از چهل و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری، امام خامنه ای حفظه الله تعالی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۱ با نام گذاری سال جدید به «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» رسالت سنگینی بر دوش دانشگاههای کشور گذاشتند و در پیچ تاریخی انقلاب اسلامی، گسترش دانش بنیان ها خصوصا گسترش صددرصدی آن و دانش بنیان کردن صنعت و بازار و منابع مالی و انسانی را تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی و ورود کشور به  عرصه رقابت جهانی و مبارزه با استکبار اقتصادی دانستند. متعاقب این فرمایشات،  وزیر محترم علوم ،تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر زلفی گل بلافاصله در روز عید دستور بسیج دانشگاهیان برای تحقق شعار سال را صادر فرمودند، تا کاملا روشن شود دانشگاه ها بعد از ۴۳ سال فعالیت نظام اسلامی در عرصه های مختلف با تکیه بر علم خود باید نهایی ترین  چرخه تکمیل مراحل رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی را با وارد کردن علم به عرصه عملی اقتصاد، حدیث «العلم سلطان» را برای افزایش اقتدار علمی و استقرار عدالت تحقق بخشند و با رهنمودهای امام جامعه اسلامی، ملت ایران طعم عدالت در سایه دانش را بچشند و جهانیان الگویی از تمدن نوین اسلامی را مشاهده نمایند.
دانشگاه تبریز با مشاهده مشکلات اقتصادی جامعه خصوصا مشکل اشتغال جمعی از فارغ التحصیلان، با نگاه عمیق به سال های نامگذاری شده در عرصه اقتصاد توسط مقام معظم رهبری، از چهارماه قبل اقدام به مطالعه و  تهیه و تدوین طرحی جامع در تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نمود و با پیش بینی کارگروههای تخصصی در زمینه اشتغال دانش بنیان در موضوعات  مدیریتی،  تامین منابع مالی و انسانی، ارتباط با جامعه، اقدامات در سطوح بین المللی و ... اقدام به تشکیل جلسات متعدد نمود. 
با نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، عزم دانشگاه تبریز در راستای پرداختن به منویات و دغدغه های معظم له و در تطابق دقیق با نیاز های کشور راسخ تر شد، تا در انجام این تکلیف تمام مساعی خویش را به کار گیرد.
 دانشگاه تبریز در لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری و در پی سیاست های اعلام شده وزارت متبوع، از هیچ اقدامی در تحقق این مطالبات دریغ نخواهد کرد. به یقین با تلاش و کوشش عالمانه و عزم جدی  همکاران عزیزم در دانشگاه، شعار سال ۱۴۰۱ به نحو مطلوبی تحقق خواهد یافت.

 

دکتر صفر نصراله زاده 
سرپرست دانشگاه تبریز

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز دکتر نصراله زاده تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری سال جدید


( ۳ )

نظر شما :