آئین نکوداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۵۸۷۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۰۴۷

 

بمناسبت هفته منابع طبیعی و روز درخت­کاری مراسمی با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه وکانون­ ها و انجمن های علمی دانشجویی حوزه محیط زیست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر صفرنصراله ­زاده رئیس دانشگاه ضمن تبریک روز درختکاری گفت: نام­گذاری این روز یادآور اهمیت درخت و نقش آن در ایجاد محیط سالم برای زندگی است. وی با بیان اینکه درختکاری یک سنت حسنه است که بسیار بر آن تاکید شده است، افزود: به دلایل مختلف از قبیل بهره برداری بیش از حد و تغییر کاربری جنگل­ ها و منابع طبیعی، فاجعه عظیم زیست محیطی گریبان­گیر کره زمین شده است و این روز به عنوان تلنگری برای تلاش جهت بهبود وضعیت موجود می باشد.

دکتر نصراله زاده ضمن تاکید بر اهمیت احیاء فضای سبز و باغ سایت خلعت پوشان برای بهبود وضعیت محیط زیست شهر تبریز افزود: علاوه بر ضرورت حفظ درختان و فضای سبز سایت اصلی دانشگاه بعنوان کمربند سبز شهر تبریز، یکی از اولویت ها وبرنامه های مد نظر دانشگاه احیاء باغ های سایت خلعت پوشان است که در دهه های گذشته بعلت برخی اقدامات، از بین رفته اند و ضروری است با همکاری و مساعدت سایر مسئولین شهری، باغ های سایت خلعت پوشان احیاء شوند.

در ادامه مراسم دکتر رحیم مهردادی، مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از اقدامات  دانشگاه تبریز در زمینه گسترش و حفظ فضای سبز افزود: یکی از مهمترین مشکلات حوزه منابع طبیعی در کشور ما تعدد دستگاه های متولی و موازی کاری سازمانی است؛ بنابراین از مراکز علمی و پژوهشی مخصوصا" دانشگاه تبریز درخواست داریم با طرح علمی مسئله در مجامع مختلف، راهکارهای اصولی در زمینه حل چالش‌های زیست محیطی و توسعه پایدار منابع طبیعی را ارائه نماید.

در ادامه مراسم دکتررضا محمدی معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز ضمن ارائه گزارش اجمالی  از وضعیت فضای سبز دانشگاه گفت: سایت دانشگاه تبریز حدود ۱۲۳ هکتار است که ۸۰ هکتار فضای سبز یا قابلیت تبدیل به فضای سبز را دارد و تاکنون ۵۲ هکتار درختکاری شده است. وی افزود: تغذیه آب این فضا بوسیله دو قنات صورت می­گیرد که متاسفانه آب این دو قنات بدلیل ساخت و سازهای عمرانی شهر تبریز به سایت دانشگاه نمی رسد و ضروری است با همکاری مسئولین شهر مشکل حل گردد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز ضمن درخواست از مسئولین شهر تبریز برای مساعدت و حمایت از دانشگاه تبریز در زمینه حفظ و گسترش فضای سبز بعنوان بخشی از مجموعه فضای سبز تبریز افزود: دانشگاه تاکنون اقدامات ارزنده ای در زمینه گسترش فضای سبز انجام داده است ودر سال آینده نیز اقداماتی از قبیل تجهیز سایت قدیم دانشگاه به وسعت ۵ هکتار به سیستم شبکه آبیاری تحت فشار، اقدام برای اخذ سند رسمی قنات های دانشگاه، اصلاح و هرس درختان در معرض خطر و جابجایی محل درختان حادثه خیز، مدّ نظر مسئولین دانشگاه می باشد.

در پایان این مراسم که با همکاری مدیریت منابع انسانی، اداری وپشتیبانی و مدیریت اجتماعی دانشگاه برگزار شد، تعدادی درخت در محوطه دانشگاه تبریز توسط حاضران در مراسم کاشته شد.

 


لینک دانلود فایل

( ۴ )

نظر شما :