به مناسبت دهه فجر صورت گرفت؛ بهره برداری از فاز نهایی طرح آشپزخانه سبز دانشگاه تبریز/۹۵ در صد صرفه جویی در میزان روغن مصرفی

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۵۷۷۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۲۶۸

 

به مناسبت دهه مبارک فجر، بهره برداری از آشپزخانه سبز دانشگاه تبریز با استفاده از فرهای کامبی استیمر در آشپزخانه صنعتی این دانشگاه عملیاتی گردید.

به گزارش عمومی روابط عمومی دانشگاه تبریز همزمان با ایام دهه فجر، طی مراسمی با حضور دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز و مدیران حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تبریز، فاز نهایی طرح آشپزخانه سبز این دانشگاه با بهره برداری از فرهای کامبی استیمر عملیاتی شد.

دکتر حسین امامعلی پور با بیان اینکه ارتقاء کیفیت پخت و پز و رعایت هرچه بیشتر اصول بهداشتی و در نتیجه ارتقاء سلامت دانشجویان از اهداف اصلی ایجاد آشپزخانه سبز می­باشد افزود: با وجود اینکه در ادوار گذشته کیفیت و سلامت غذای دانشجویی در دانشگاه تبریز در سطح مطلوب و قابل قبولی بوده است اما با هدف ارتقاء خدمات رفاهی و بهداشتی، این طرح با مطالعات گسترده و کار دقیق کارشناسی از سال 1397 آغاز و در سه فاز برنامه ریزی و عملیاتی گردید که با استقرار و بهره برداری از فرهای کامبی استیمر تحولی عظیم در کیفیت، سلامت و قیمت تمام شده غذای دانشجویی در این دانشگاه اتفاق خواهد افتاد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز ضمن اشاره به برخی از از مزایا و ویژگی های پخت غذا با این فرها افزود: قابلیت پخت انواع غذاها در دمای ۷۰ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد و رطوبت ۰ تا ۱۰۰ درصدی، افزایش ۵ برابری سرعت پخت نسبت به روش های سنتی، صرفه جویی تا ۹۵% در مصرف روغن در پخت انواع غذاهای سرخ کردنی مثل ماهی، شنیسل، کوکو و ...، صرفه جویی در مصرف گاز از ۸۰ تا ۹۰ درصد در پخت انواع غذاها،  از ویژگی های این سیستم نسبت به روش­های سنتی می باشد.

دکتر حسین امامعلی پورحفظ سلامت و ارزش غذایی، تحول در تعداد و فهرست غذا و صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی را از دیگر مزایای این طرح عنوان نمود.

شایان ذکر است با در نظر گرفتن اقدامات قبلی از قبیل سیستم پخت و پز با بخار و استفاده از دستگاه های پیشرفته در فرآیند تهیه و توزیع غذا، دانشگاه تبریز بعنوان اولین دانشگاه کشور، پیشرو در افزایش کیفیت غذای دانشجویی و استقرار سیستم آشپزخانه سبزمی­باشد و سایر دانشگاه ها نیز از تجربیات دانشگاه تبریز استفاده می­کنند.


( ۸ )

نظر شما :