مراسم بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۵۷۴۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۸۴۸

 

مراسم بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با حضور برخی از رؤساء و مسئولین دانشگاه های استان بصورت حضوری و شرکت سایر دانشگاهیان بصورت غیر حضوری، در تالار شهید شفائی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، اولین سخنران این مراسم، رییس دانشگاه تبریز بود. دکتر صفر نصراله زاده ضمن تبریک دهه مبارک فجر و فرا رسیدن ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مردمی بودن و داشتن پشتوانه مردمی را بعنوان ویژگی های خاص و منحصربه فرد انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: حضور میلیونی مردم در مبارزه با استبداد طاغوت و استکبار با رهبری های داهیانه امام امت، موجب پیروزی انقلاب اسلامی گردید و همه انسان های آزاده به آن فخر و مباهات می‌ورزند.
رئیس دانشگاه تبریز تجلی حیات طیبه و تحقق بخشیدن به حاکمیت اسلام در تمامی جنبه های فردی و اجتماعی را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: برخورداری از پشتوانه عظیم فقه شیعی، حاکم سازی فرهنگ توحیدی، شکل گیری بر مبنای نظم و انضباط انقلابی، ماهیت ضد سلطه طلبی و ضد امپریالیستی را از دیگر ویژگی ها ی انقلاب اسلامی می‌توان نام برد که با وجود مسیر پر فراز و نشیب و توطئه های دشمنان با صلابت به پیروزی رسید.
دکتر نصراله زاده با اشاره به اینکه در مسیر انقلاب اسلامی شاهد ریزش‌ها و رویش ها بودیم، افزود: برخی از افراد نتوانستند انقلاب را همراهی نمایند و البته رویش های جدید و موفقیت های حیرت انگیز در عرصه های مختلف روی داد و از حیث مولفه های قدرت، یکی از قدرتمندترین ارتش های دفاعی جهان را به همراه پایگاه مردمی دارا هستیم و بر ما تکلیف است این موفقیت ها را بین خودمان و آحاد مختلف جامعه تبیین و اطلاع رسانی نماییم.
رئیس دانشگاه تبریز بر وظیفه و رسالت دانشگاه ها در جهاد تبیین و بیان دستاورد های انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: ما وظیفه داریم با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ضمن حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به مقابله با توطئه ها و جنگ نرم دشمن پرداخته و ماهیت واقعی دشمن را به همه جهانیان معرفی نماییم.
 در ادامه مراسم دکتر جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز ضمن اشاره به موفقیت های روزافزون دانشمندان و پژوهشگران کشور در عرصه تولید علم و فناوری و رفع نیازهای جامعه افزود: به برکت انقلاب اسلامی روحیه خودباوری، اعتماد به توان داخلی و بومی سازی علوم به تحقق پیوسته و دانشمندان ما باوجود تحریم های علمی، در زمره سرآمدان علوم و فناوری در اکثر رشته ها در جهان بوده و موجب شکست انحصار علمی قدرت های بزرگ شده اند. به گفته وی از نمونه این پیشرفت ها می‌توان به ساخت واکسن ضد کرونا و شرکت در طرح های مهم علمی و پژوهشی در سطح جهان و قرار گرفتن درجایگاه ممتاز رتبه بندی‌های علمی اشاره نمود و افزود: ما وظیفه داریم با تبیین دستاوردها، به جوانان امیدواری داده و یأس را از دانشجویان دور نمائیم.
 در ادامه این مراسم عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی نماینده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سپاه عاشورا، ضمن بیان نکاتی در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی و ویژگی های شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) افزود: با قدرت ایمان و اراده مردم، انقلاب اسلامی پیروز شد و امروز این باورها در تحولات سیاسی کشورهای منطقه تاثیر گذار است.
حجت الاسلام و المسلمین سرائی با اشاره به رسالت مهم اساتید و دانشگاهیان در جهاد تبیین افزود: باید امروز اساتید دانشگاه بعنوان فرماندهان جنگ نرم تلاش ایثارگرانه در بحث بصیرت افزائی انجام دهند و دانشگاه باید عبد صالح برای خدا تربیت نماید و با مقاومت در برابر تهدیدها و توطئه های دشمن بتوانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.
لازم به ذکر است اجرای سرود توسط گروه نسیم ولایت از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


( ۲ )

نظر شما :