پیام تسلیت رئیس دانشگاه تبریز در پی درگذشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۹ کد : ۱۵۶۸۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۹۴

 

دکتر نصرالله زاده، رییس دانشگاه تبریز با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رییس دانشگاه تبریز به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان پس از سال‌ها نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، موجب تأثر و تأسف گردید.

آن فقیه ربانی و جلیل‌القدر، عمر پربرکت خویش را در راه اعتلای اسلام، ترویج و تحکیم معارف والای قرآن کریم و عترت، مصالح امت اسلامی، انقلاب و حوزه‌های علمیّه گذاشت و در طول حیات پر برکت خود آثار علمی، فرهنگی و اجتماعی پر شمار و متنوعی را در دفاع از مکتب اسلام و انقلاب خلق کرد که در آینده به یقین چراغ هدایت امت اسلامی، خواهد شد.

وجود پربرکت ایشان، نعمتی مبارک برای کیان اسلام بود و فقدان ایشان، ضایعه ای جبران ناپذیر برای جامعه ی علمی، حوزه های علمیه و جهان اسلام می باشد. 

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه تبریز، این مصیبت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، بیت شریف ایشان و عموم شیعیان جهان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای آن فقیه گرانقدر رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواستارم.

لازم به ذکر است؛ آیت الله صافی گلپایگانی در ۳۰ بهمن ماه ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان متولد شده و داماد آیت الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی از مراجع عظام تقلید بود.

سال های متمادی تدریس و تحقیق در حوزه علمیه قم و تربیت صد‌ها محقق و تالیف ده‌ها اثر فاخر علمی، از جمله اثرات عمر پربرکت ایشان بوده است. عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت‌های سیاسی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بوده است.

 


( ۱ )

نظر شما :