دانشگاه تبریز در میان بهترین دانشگاه های مهندسی دنیا

۱۶ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۸ کد : ۱۴۸۲۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۲۵۲


بر اساس اعلام رتبه بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲، دانشگاه تبریز در میان بهترین دانشگاه های مهندسی دنیا قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رتبه بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲ در موضوعات علوم کامیپوتر و علوم مهندسی منتشر شد که در این ارتباط ۴۱ دانشگاه ایرانی در میان بیش از یک هزار و ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند که دانشگاه تبریز از جمله یکی از این دانشگاه ها است.
در این رتبه بندی دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه صنعتی شریف در 5 رشته مهندسی(علوم مهندسی، مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی شیمی) در بین دانشگاه های ایران جایگاه دوم و در بین دانشگاه های برتر دنیا رتبه ۲۰۱–۲۵۰ را کسب کرده است.
 بر اساس نظام رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲، در علوم کامپیوتر هم دانشگاه تبریز جایگاه هفتم را در بین دانشگاه های ایرانی و رتبه ۵۰۱–۶۰۰ را در میان دانشگاه های جهان بدست آورده است.
در این رتبه بندی در موضوع علوم کامپیوتر نیز دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و تهران به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.
همین گزارش حاکی است: در این رتبه بندی ایالات متحده آمریکا دارای برترین دانشگاه‌ها در چهار رشته مهندسی است و در موضوع علوم کامپیوتر هم دانشگاه آکسفورد برای چهارمین سال پیاپی در صدر جدول قرار دارد و دانشگاه پرینستون پس از صعود در رتبه بندی به جمع ۱۰ دانشگاه برتر پیوسته است.
یادآور می شود: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است. این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.


( ۱۰ )

نظر شما :