مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۴۰۹۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۸۷۰

 

 

مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ این مراسم با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان با رعایت دستور العملهای بهداشتی در مسجد دانشگاه برگزار شد.

سخنران این مراسم، حجت الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز بود که در راستای بعد فردی، اجتماعی و تاریخی امام خمینی(ره) سخنرانی کرد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در ابتدای این مراسم ضمن بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد گفت: اگر شکل گیری و تدوام انقلاب ها و به خصوص انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم، نقش امام خمینی(ره) در مبانی و نظریه پردازی انقلاب، رهبری انقلاب و معماری و نظام سازی انقلاب در بین دیگر رهبران انقلاب ها بی نظیر بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر مراحل انقلاب ها را در سه مرحله تئوری پردازی، مدیریت میدانی و معماری آینده انقلاب در نظر بگیرم، اضافه کرد: برخی رهبران در شکل گیری و تداوم انقلاب های خود در یکی از این مراحل نقش داشتند، اما امام خمینی(ره) در بوجود آمدن، پیروزی و آینده انقلاب اسلامی ایران، در این سه مرحله انقلاب نقش تعیین کننده ای داشتند.

به گفته وی امام(ره) نقش کامل و بی نظیری در شکل گیری، تداوم و نظام سازی جمهوری اسلامی ایران داشتند که امروزه این انقلاب، الگوی برای دیگر ملت های آزاده جهان شده است.

حجت الاسلام انوری در ادامه با تاکید بر اینکه بدون شک انقلاب اسلامی را می توان پدیده مهم قرن نام نهاد که بر اساس ایدئولوژی اسلام ناب محمدی(ص) به رهبری امام خمینی(ره) بوجود آمده است، تصریح کرد: امروزه بعد از گذشت 40 سال از انقلاب می توان تاثیرات انقلاب اسلامی را به برکت امام(ره) در عرصه های ملی، منطقه ای و جهانی مشاهده کرد که نمونه بارز این امر نامگذاری روز قدس است .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود  داشتن ایمان کامل، توکل به خدا، بصیرت، قدرت تفکر و اندیشه، آینده نگری، آگاهی، خلاقیت، نوآوری، توکل به اهل بیت، شجاعت، رفتار و گفتارش برای رضای الهی، دارای سعه صدر، جایگاه ممتاز علمی و ... را از جمله ویژگی های فردی و اخلاقی حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد و افزود: امام(ره) مومن راه خویش، انقلاب و امت خویش بود.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی بارز بعد اجتماعی حضرت امام خمینی (ره) افزود: نگاه حداکثری به دین، جامعیت دین، مبارزه با موانع تشکیل حکومت اسلامی( رژیم طاغوت، استکبار جهانی، رژیم اسرائیل)، مبارزه با تفکر غرب گرایی و لیبرالیسم، مبارزه با تفکر جدایی دین از سیاست و ... از جمله ویژگی های بارز امام در بعد اجتماعی بوده است.

حجت الاسلام انوری، یکی از ویژگی بارز انقلاب را در مقایسه با سایر انقلاب ها داشتن استقلال بیان کرد و افزود: یکی از امتیازهای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) داشتن استقلال کامل بود که نه به شرق و نه به غرب وابسته بود، اما سایر انقلاب ها به نوعی وابستگی به یکی از بلوک های شرق و عرب را دارند.

به گفته وی امروزه یکی از موفقیت های بزرگ انقلاب اسلامی ایران این است که مرز خود را با اسکتبار جهانی مشخص کرده است و زیربار سطه نظام غرب و شرق نمی رود و وابسته به توانمندیهای داخلی است.

مسئول  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در ادامه همچنین با اشاره به ویژگی های بعد تاریخی انقلاب به رهبری امام(ره) گفت: پرچمداری مقطعی از تاریخ شیعه و حرکت امام در امتداد حرکت قیام انبیاء و ... از جمله این ویژگی هاست که امام پرچمدار آن بوده است که در این راستا بسیاری از نظریه پردازان، تاریخ نگاران و روزنامه نگاران دنیا بر آن تاکید داشتند.

به گفته وی، قیام و انقلاب امام خمینی(ره) عدالت محور، دعوت به توحید، الهی بودن، دعوت به وحدت و برادری، خدا محور، حق پذیر، برای رضای الهی، اتکای به خداوند و اعتماد به مردم و جمهوریت بوده است.  

حجت الاسلام انوری در خاتمه با اشاره به انتخابات اخیر و حضور حداکثری مردم در این اتنخابات نیز گفت: مسئله جمهوریت و اعتقاد به مردم همیشه مهمترین مسئله نظام بوده است، چرا که اگر امروزه از اقتدار و افتخار ایران در عرصه های مختلف به سربلندی یاد می شود به خاطر حضور مردم در صحنه ها مختلف و حساس انقلاب بوده است.

مسئول  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تاکید کرد: همگان در هر جناحی و گروهی باید زمینه را برای حضور حداکثری مردم در اتنخابات پیش رو فراهم نمایند، برای اینکه این حضور حداکثری مردم در انتخابات است که نظام را در آینده بیمه خواهد کرد و از این رو باید فردی در کشور رییس جمهور شود که بتواند مشکلات کشور را حل کند و اقتدار نظام را حفظ و پاسداری نماید.   

یادآور می شود:  قرائت قرآن، مداحی و قرائت شعر از دیگر بخش های این آیین بود که به همت ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد دانشگاه تبریز برگزار شد.

 


( ۷ )

نظر شما :