مراسم گرامیداشت حماسـه ۹ دی و اولیـن سالگـرد شهـادت سردار «شهید سلیمـانی» برگزار شد

۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۴ کد : ۱۳۱۲۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۴۲۲

مراسم گرامیداشت حماسـه ۹ دی و اولیـن سالگـرد شهـادت سردار دلها «شهید حاج قاسـم سلیمـانی» و همرزمان دلاورش در دانشگاه تبریز برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این آیین که به صورت مجازی برگزار شد، سخنرانان، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و گرامیداشت حماسـه ۹ دی، نخستین سالگرد شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشمند قهرمان شهید فخری زاده، بر ضرورت حفظ وحدت، همدلی، اتحاد همبستگی، هوشیاری و ادامه راه شهدا تاکید کردند.

دکتر میر رضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم با بیان اینکه شهدای شهدای انقلاب، 8 سال دفاع مقدس و شهدای راه مقاومت و حرم مظلومانه به شهادت رسیدند، گفت: شهدای ما در مسیر تحقق آرمان‌های الهی و این انقلاب مظلومانه به شهادت رسیده اند که نمونه بارز آن شهید حاج قاسم سلیمانی است و از این رو افرادی که آنها را شهید کردند، عاقبت خوبی نداشته و نخواهند داشت که نمونه آن صدام حسین بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهدای ما برای عزت و امنیت نظام خون خویش را نثار کردند، تصریح کرد: شهید سلیمانی نیز با نثار خون خویش به ملت ایران، جهان اسلام و انسان های آزاده عزت بخشید و از برکات خون او ایجاد ناامنی برای نیروهای آمریکایی در منطقه است که آنها می خواهند منطقه را ترک کنند.

 رئیس دانشگاه تبریز در ادامه تاکید کرد: دشمنان این نظام در جریان باشند که با توطئه های مختلف و با ریختن خون دانشمندان، جوانان و مردان این سرزمین نمی تواند، پیشرفت و اقتدار ملت ایران را بگیرند و از این رو ملت ایران باید بیش از گذشته هوشیار و مراقب نقشه های شوم دشمنان و استمار جهانی  باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حماسه 9 دی گفت: این روز بزرگ یادآور حضور به موقع مردم برای خنثی کردن توطئه دشمنان در دفاع از ارزش های اسلامی، نظام اسلامی و ولایت فقیه بود.

حجت الاسلام علی خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان از دیگر سخنرانان مراسم گرامیداشت حماسـه ۹ دی و اولیـن سالگـرد شهـادت سردار دلها «شهید حاج قاسـم سلیمـانی» و همرزمان دلاورش به میزبانی دانشگاه تبریز بود که وی در سخنانی با اشاره به جریان فتنه سال 88 گفت: جریان فتنه 88 فتنه بزرگی از سوی دشمنان این انقلاب و استمار علیه ملت ایران بود که با درایت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب و با بصیرت و آگاهی ملت ایران خنثی شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنان این انقلاب از بدو شکل گیری این نظام و در طول این 40 سال با ترفند ها و توطئه های مختلف در صدد از بین بردن این انقلاب بودند، تصریح کرد: فتنه 88 از جمله یکی از فتنه های پیچیده و بزرگ دشمنان علیه ملت ایران بود و حدود 11 سال از این فتنه می گذرد و ممکن است در آینده نیز این گونه فتنه ها علیه ملت ایران باشد که باید مراقب نقشه های شوم دشمنان این نظام باشیم.

وی افزود: در جریان فتنه سال 88 ملت ایران با خلق حماسه بزرگ که نقطه عطفی در تاریخ کشورمان بود که با بستن میثاق دوباره با ولایت دشمنی اشکار خویش را علیه دشمنان و فتنه گران نشان دادند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نخستین سالگرد شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: خون شهید سلیمانی برکات فراوانی برای ملت ایران و کشورهای منطقه داشته است و از این رو برای اقتدار جهان اسلام باید ادامه دهنده راه مکتب حاج قاسم سلیمانی باشیم.


( ۸ )

نظر شما :