به صورت مجازی؛ از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان شرقی تجلیل بعمل آمد

۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۸ کد : ۱۳۰۳۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۲۴۸


مراسم بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان آذربایجان شرقی  امروز با حضور امام جمعه شهر تبریز و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این آیین ضمن تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران و فناوران و تقدیر ویژه از برگزار کنندگان این مراسم گفت: ما با توجه به مستندات و گزارش ارایه شده از عملکرد یک ساله اخیر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی که در عرصه های مختلف تولید علم و فناوری تلاش نموده اند، افتخار می کنیم.
امام جمعه شهر تبریز در ادامه اضافه کرد: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان و در راس آنها دانشگاه تبریز در سال های اخیر ضمن احساس وظیفه و با حمایت از شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در حوزه پژوهش، تولید علم و فناوری با توجه به نیاز جامعه گام های موثری برداشته اند و در این ارتباط نیز به موفقعیت های قابل توجهی دست یافته اند که در این باره نیز ضروری است از تلاش های ارزنده آنان قدردانی بشود که هفته پژوهش بهترین زمان برای تکریم آنان است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه در آموزه دینی ما مسلمان تاکید ویژه برای کسب دانش و تولید علم و فناوری با توجه نیاز جامعه و رفع مشکلات، رفاه و آسایش مردم شده است، تصریح کرد: امروزه تولید علم و فناوری با ارزش است که دردی از جوامع را برطرف نماید و برای رفاه و آسایش جامعه بکار گرفته شود.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با بیان این نکته اینکه محققان و پژوهشگران در حوزه پژوهش ضمن رعایت اخلاق پژوهشی، باید اولویت های کاری خویش را با توجه به نیاز جامعه و رفع مشکلات مردم قرار دهند، یادآور شد: پژوهشگران و فناوران در حوزه کاری خویش با در نظر گرفتن نیت الهی ضمن تقویت تفکر و ارایه ایده های جدید و با داشتن روحیه حقیقت جویی، تواضع و فروتنی، انتقاد پذیری، رعایت امانت داری، حق طلبی و پرهیز از شتاب زدگی و کتمان حقایق می تواند گام موثری برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود بردارند.   
دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین با تبریک هفته پژهش گفت: پیشرفت ایران در تولید علم در سال های اخیر با وجود تحریم های ظالمانه بهتر بوده که این امر در سایه تلاش ها و مجاهدتهای اساتید و محققان کشورمان بدست آمده که باید قدردان زحمات آنان بود.
وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به تحریم های دشمنان و شرایط خاص کشورمان، باید روند رشد تولید علم و فناوری همچون گذشته و حتی بهتر از اینها ادامه داشته باشد و در این ارتباط هم همچنان تلاش بکنیم که تولید علم و فناوری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی  برای رفع موانع و مشکلات کشور سوق داده شود.
دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و جانشین رییس ستاد پژوهش و فناوری استان نیز در این آئین گفت: در طول یک سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا، تحریم ها و برخی موانع موجود بر سر راه محققان و پژوهشگران، اما رشد تولید علم و فناوری در کشورمان خوب و قابل توجه بوده و در این خصوص نیز عملکرد دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان و در راس آنها دانشگاه تبریز کارنامه درخشانی داشته است.
وی افزود: ما امروزه افتخار می کنیم با وجود تحریم ها و موانع بزرگ در امر تحقیق و پژوهش در کشورمان، باز هم پژوهشگران و فناوران ایران در عرصه تولید علم و فناوری در منطقه و جهان پیشتاز هستند و رتبه 15 جهانی و رتبه اول را به خود اختصاص داده اند.      
بر پایه همین گزارش، دکتر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز و دبیر ستاد پژوهش و فناوری استان نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از عملکرد یکساله پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان گفت: با بررسی اسناد، مدارک و مستندات موجود، روند رشد تولید علم و فناوری در حوزه های مختلف در مقایسه با سال های گذشته در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان بهتر بوده است.
یادآور می شود: در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان شرقی از 14 پژوهشگر برگزیده دانشگاه ها و دیگر مراکز پژوهشی استان تجلیل بعمل آمد.
اسامی برگزیدگان به این شرح است:


* برگزیدگان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان آذربایجان شرقی
دکتر مهدیه عباسعلی زاده فرهنگی  دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز
دکتر خلیل انصارین استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز
دکتر محمدتقی ستاری دانشیار دانشگاه تبریز
دکتر حسین روغنی استاد دانشگاه  صنعتی سهند
دکتر ابراهیم بابائی استاد دانشگاه تبریز
دکتر رامین حبیبی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
دکتر یونس سخاوت از دانشگاه هنر اسلامی تبریز
دکتر منیره خردادمهر دانشیار دانشگاه تبریز

 

* منتخب بخش آثار بدیع و ارزنده هنری جشنواره استان آذربایجان شرقی
رحیم چرخی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز


* فناوران برتر دانشگاه های استان آذربایجان شرقی
علی اکبر بابالو از دانشگاه صنعتی سهند
سعید اصلان آبادی از بیمارستان کودکان تبریز
مظفرروستایی از موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
فرزاد قاسم پور از دانشگاه جامع علمی –کاربری


* منتخب بخش دانش آموزه پژوهنده جشنواره استان آذربایجان شرقی
محمد متینی از سازمان آموزش و پرورش استان

 

 

*فایل pdf اسامی و عناوین پژوهشگران و فناوران برگزیده استانی سال  1399

 

تشریح عملکرد دانشگاه تبریز در حوزه پژوهش و موفقیت های کسب شده این دانشگاه در هفته پژوهش و فناوری

 توسط دکتراصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری بخش خبری ساعت 23 شبکه استانی سهند:


لینک دانلود فایل

( ۵ )

نظر شما :