تازه های انتشارات: نانوذرات علیه انگل ها(دکتر ناصر حاجی پور/ دکتر مریم سلطانی)

۰۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۹ کد : ۱۲۶۲۵ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۹۴۱

عنوان: نانوذرات علیه انگل ها

مترجمین: دکتر ناصر حاجی پور/ دکتر مریم سلطانی

مولف: هاینزمل هورن

ناشر: انتشارات دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

تاریخ و نوبت چاپ: پاییز 1399، چاپ اول

قیمت:250000 ریال

کتاب نانوذرات علیه انگل ها  Nanoparticles in the Fight Against Parasites) توسط هاینزمل هورن تالیف، توسط دکتر ناصرحاجی پور عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز و دکتر مریم سلطانی متخصص رشته انگل شناسی دامپزشکی ترجمه، توسط دکتر ناصح ملکی عضو هیات علمی بخش انگل شناسی انستیتوپاستور ایران ویراستار علمی و توسط انتشارات دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به چاپ رسیده است.

امروزه فنون بین رشته‌ای، تجهیزات و اصول مهندسی جدید، درک انسان را در علوم زیستی و پزشکی وارد تحولی نوین کرده است. نانو فناوری یکی از فنون بین رشته‌ای است که دریچه جدیدی را در دنیای علم و دانش  بر روی محققین گشوده است. یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های نانو فناوری، در عرصه پزشکی، دامپزشکی و علوم زیستی است. نانو فناوری با تکیه بر خواص نانو ذرات در حوزه‌ی تشخیص و درمان بسیاری از بیماریها کانون توجه بسیاری از محققین و دانشمندان قرار گرفته است. با توجه به قطعی نبودن اثر درمانی داروهای ضد انگلی و عوارض جانبی آن‌ها، طی سال‌های اخیر استفاده از نانو ذرات در درمان بیماری‌ها از جمله بیماری‌های انگلی توجه ویژه‌ای شده است. پیشرفت‌های شگفت‌آور اخیر در علوم فناوری منجر به استفاده از نانو ذرات طلا، نقره و اکسید فلزات به عنوان داروهای ضد انگلی بر علیه بیماری‌هایی همچون مالاریا، لیشمانیوزیس، تریپانوزمیازیس و شیستوزومیازیس و لارو حشرات شده است.

کتاب حاضر در قطع وزیری دارای 344 صفحه و 11 فصل می باشد که در مورد کاربرد نانوذرات در مبارزه علیه انگل ها، سنتز گیاهی نانوذرات فلزی و اکسید فلزی و جنبه های تکنولوژی و کاربردهای آنها در زیست پزشکی، روش ها و ابزارهای کنترلی تک یاخته ها و کرم های انگلی مانند ایمریاها، شیستوزوماها بوسیله نانوذرات، استفاده از نانوذرات مشتق شده از میکروب ها برای کنترل  پشه ها و ... بحث و گفتگو می کند.

 


( ۵ )

نظر شما :