در جلسه روسای دانشگاه های استان آذربایجانشرقی مقرر شد: برگزاری آزمون دوره کارشناسی بصورت مجازی و آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی براساس تشخیص اساتید و دانشگاه بصورت مجازی یا حضوری

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۱۸۶۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۳۰۳

 

جلسه روسای دانشگاههای استان آذربایجانشرقی در خصوص نحوه بازگشائی دانشگاهها و امتحانات پایان نیمسال دوم 1399-1398 در دانشگاه تبریز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر مجیدی رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به برگزاری جلسه روسای دانشگاههای استان در خصوص نحوه بازگشائی دانشگاهها و برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم و افزود نظر به اینکه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تصمیم گیری در این زمینه را به دانشگاهها محول نموده است لذا جهت هماهنگی هرچه بیشتر طی جلسه ای با حضور روسای دانشگاههای استان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار گردید.

دکتر مجیدی درخصوص نحوه آزمون نیمسال دوم مقطع کارشناسی افزود: در راستای حفظ سلامتی دانشجویان و جلوگیری از شیوع کرونا آزمون مقطع کارشناسی درپایان نیمسال دوم 1399-1398 در دانشگاههای استان آذربایجانشرقی مقرر شده است آزمون مقطع کارشناسی فقط بصورت مجازی و غیر حضوری برگزارگردد و شروع آزمونها از هفتم تیر ماه به بعد میباشد.

دکتر مجیدی با اشاره به درخواست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان درخصوص برگزاری آزمون بصورت حضوری با توجه به بومی بودن دانشجویان و ارائه عملی برخی از دروس این دانشگاه مقررگردیده است دانشگاه جامع علمی و کاربردی ضمن فراهم آوردن شرایط و اصول مصوب در پروتکل  های بهداشتی و با رعایت فاصله گذاری هوشمند و لزوم رعایت اصول بهداشتی توسط دانشجویان اقدام به برگزاری امتحانات پایان نیمسال بصورت حضوری نماید البته در صورت فراهم نشدن شرایط، اخذ آزمون بصورت مجازی خواهد بود.

دکتر مجیدی با اشاره به مصوبات جلسه روسای دانشگاهها درخصوص آزمون مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد دکتری) افزود دراین جلسه مقررگردید آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاههای استان آذربایجانشرقی بر اساس نظر وتشخیص اساتید و دانشگاهها میتواند بصورت حضوری یا مجازی برگزار گردد.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به نحوه برگزاری دروس آزمایشگاهی و عملی در مقاطع مختلف تحصیلی افزودند شیوع کرونا باوجود مشکلاتی که برای جامعه پدید آورد فرصتی برای گسترش آموزش الکترونیکی و مجازی پدید آورد و اکثر دانشگاهها توانسته اند در مقطع کارشناسی علاوه بر دروس نظری بخش عمده ای از دروس عملی و آزمایشگاهی را در قالب فیلم و طراحی فضای شبیه ساز آزمایشگاهی ارئه دهند.

دکتر مجیدی با اشاره به نحوه برگزاری کلاسهای عملی در مقاطع تحصیلات تکمیلی افزود دانشجویان بومی مقاطع تحصیلات تکمیلی جهت برگزاری کلاسهای عملی میتوانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از هفته آینده با هماهنگی اساتید و دانشکده به آزمایشگاهها مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه تبریز درخصوص نحوه برگزاری کلاسهای عملی و آزمایشگاهی دانشجویان غیر بومی مقاطع تحصیلات تکمیلی افزود در راستای فراهم آوردن امکانات رفاهی برای دانشجویان غیر بومی مقاطع تحصیلات تکمیلی جهت برگزاری دروس عملی و آزمایشگاهی بایستی کلیه دانشجویان کارشناسی ساکن خوابگاهها تا پایان خرداد ماه خوابگاهها را تخلیه و تحویل دهند تا معاونت دانشجوئی دانشگاهها نسبت به آماده سازی خوابگاه های دانشجوئی برای هر دانشجو یک اتاق بر اساس پروتکل های بهداشتی اقدام نماید و بعد ازآماده سازی از تاریخ هفتم تیر ماه دانشجویان غیر بومی تحصیلات تکمیلی به دانشگاه مراجعه نمایند.

دکتر مجیدی ضمن قدردانی از زحمات اعضای هیئت علمی دانشگاهها در برگزاری کلاسهای الکترونیکی افزود: با وجود برخی مشکلات در زمینه برگزاری کلاسهای الکترونیکی امید است با استفاده از خرد جمعی و تجربیات قبلی در صورت ادامه شیوع کرونا در ترم آینده امکان برگزاری کلاسها بصورت مجازی متصور و مقدور  باشد.

دکترمجیدی درخاتمه ضمن قدردانی از تلاشهای مدافعان سلامت، کادر بهداشت ودرمان جهت جلوگیری از شیوع کرونا افزود: همه فعالیت ها در راستای حفظ سلامتی دانشگاهیان و سایر آحاد جامعه میباشد میباشد ودانشگاه تبریز نیز در این زمینه با ارائه دستاوردهای پژوهشی و علمی در زمینه های مختلف آموزشی، اجتماعی، فرهنگی توانسته است گام های مفیدی بردارد.

شایان ذکر است؛ در این جلسه، روسای دانشگاه های تبریز، علوم پزشکی تبریز، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، دانشگاه آزاد اسلامی، جامع علمی و کاربردی، مراغه و بناب حضور داشتند.

 


( ۲۳ )

نظر شما :