نشست مجازی به منظور بهبود و تسریع در تعاملات و تولید علم و فناوری با مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵ کد : ۱۱۸۴۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۲۷۱

 

نشست مجازی به منظور بهبود و تسریع در تعاملات علمی، اموزشی، پژوهشی و فناوری در قالب ویدیو کنفرانس با مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر مجیدی، رییس دانشگاه تبریز در این نشست با اشاره به سابقه تاریخی و دستاوردهای علمی و آموزشی این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و طب فعالیت علمی و اموزشی خود را آغاز و در حال حاضر با داشتن بیش از بیست هزار دانشجو که از این تعداد نزدیک ۵۰ درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند، به فعالیت های علمی خود ادامه می دهد.

وی افزود: این دانشگاه ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی دارد که نیمی از آنان در رتبه استادی و دانشیاری هستند .

 دکتر مجیدی یادآور شد: دانشگاه تبریز در سال های اخیر به خاطر دستاورد های علمی و اموزشی که در حوزه های مختلف کسب کرده در رنکینگ بین المللی رتبه های درخشانی به دست آورده و از این رو قرار گرفتن در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان راهبرد کلان این دانشگاه است.

در این نشست، همچنین دکتر عسگری معاون پژوهش و فناوری و دکتر زوارقی رییس مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز با ارایه گزارشی به تشریح برخی اقدامات، طرح ها و برنامه ها در خصوص بهبود، تسریع، توزیع و تولید علم و فناوری در بخش های مختلف پرداختند و خواستار تسریع تعاملات علمی ، اموزشی ، پژوهشی و فناوری در حوزه های مختلف شدند.

دکتر دهقان، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و  پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC) در این نشست بر حمایت از برنامه های دانشگاه تبریز و تشکیل کنسرسیوم منطقه ای شامل جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در راستای تسریع تعاملات با کمک های دانشگاه تبریز تاکید کرد.

 


( ۵ )

نظر شما :