با حضور استاندارآذربایجانشرقی صورت گرفت: افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در مقابله با شیوع ویروس کرونا

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۹ کد : ۱۱۷۸۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۹۸۸

 

نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در مقابله با شیوع ویروس کرونا با حضور استاندار آذربایجانشرقی، رئیس دانشگاه تبریز،رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه تبریز و  اصحاب رسانه استان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در آئین افتتاح این نمایشگاه، مسئولین شرکت ها و مخترعین گزارش اجمالی درخصوص نحوه عملکرد و کارآئی دستگاه های ابداعی، توانمندی ها و پتانسیل شرکت های دانش بنیان در عرصه مقابله با شیوع کرونا ارائه نمودند.

در ادامه، دکتر پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد دانشگاه ها و مراکز نوآوری در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه مقابله با شیوع کرونا گفت: سرمایه گذاری هایی که در سال های گذشته در عرصه ایجاد شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد صورت ­گرفته خوشبختانه امروز در حال ثمردهی به جامعه هستند.

استاندار آذربایجانشرقی ضمن تاکید بر آمادگی برای تامین مواد اولیه و منابع مالی شرکت های دانش بنیان در عرصه مقابله با کرونا از محل اعتبارات استانی افزود: با توجه به نیاز کشور و استان به محصولات مختلف مقابله با کرونا، آماده تامین مواد اولیه و منابع مالی برای تولید انبوه این اختراعات هستیم.

دکتر پورمحمدی با اشاره به اینکه برخی از این ابداعات برای اولین بار در سطح کشور صورت گرفته است، افزود: برای معرفی این محصولات به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تولید و استفاده در سطح ملی آمادگی داریم و بزودی از طریق کمیته علمی ستاد استانی مبارزه با کرونا پیگیر امور خواهیم شد.

در ادامه این آئین، دکتر علی پورزیاد، رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه با اشاره به عرضه 21 محصول دانش بنیان توسط 10 شرکت در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: تعداد 5 محصول با اخذ مجوزهای مورد نیاز به مرحله تولید انبوه رسیده اند و مابقی محصولات برای تولید انبوه در مرحله اخذ مجوزهای لازم هستند.

پورزیاد با اشاره به کیفیت مطلوب و رقابت پذیری این محصولات با نمونه های مشابه گفت: اکثر این محصولات در عین حال که قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند از نظر قیمت بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه تر هستند و این امر علاوه بربهبود وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز علمی موجب صرفه جوئی ارزی و اقتصادی می شود.

 شایان ذکر است؛ دستگاه ضدعفونی کننده به روش مه پاشی (ULV)، نرم افزار آزمایشگاه مجازی، پد الکترونیکی مخصوص آموزش مجازی، کیت اختصاصی تشخیص کرونا با تکنولوژی QRT- PCR، تهیه محلولهای ضدعفونی دست و سطوح با انواع متد و برپایه های نانو و بدون الکل، لباس کارایزوله ضد ویروس کرونا با ساختار پلاستیکی، دستگاه تصفیه هوا از مهمترین محصولات عرضه شده در این نمایشگاه هستند.

همین گزارش می افزاید: در حاشیه این نمایشگاه، سایر فعالیت های دانشگاه تبریز در حوزه مقابله با کرونا از جمله کتابی "کرونا: بینش ­های اجتماعی- فرهنگی و روانشناختی"، چند طرح پژوهشی مهم در رشته های مختلف علوم زیستی، علوم اجتماعی و روانشناسی، جغرافیا و علوم ورزشی در زمینه کرونا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

یادآور می شود؛ در پایان مراسم افتتاح از دو نفر از اساتید دانشگاه تبریز دکتر علی پور زیاد، رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه و دکترکریم اسدپور، عضو هیئت علمی دانشکده شیمی به خاطر انجام تحقیقات علمی و آزمایشگاهی  تجلیل به عمل آمد.

 اضافه می­ نماید: تشکیل کمیته های علمی مختلف در زمینه مقابله با کرونا و عوارض آن، حضور مستمر و فعال اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در کمیته های مختلف استانی مقابله با کرونا و همچنین ارایه خدمات مشاوره روانشناسی به صورت تلفنی از دیگر فعالیت های علمی و پژوهشی  دانشگاه تبریز برای مقابله با شیوع کرونا است.

این نمایشگاه  از امروز به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

 

 

 


( ۵ )

نظر شما :