اطلاعیه های آموزشی دانشگاه تبریز (این اطلاعیه ها به روز رسانی می شوند)

۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۱۵۱۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۱۱۳۸

 

------اطلاعیه های تیر ۱۳۹۹ ------

 

*اطلاعیه 25 تیر 99: 

پس از هماهنگی های بعمل آمده با مسئولین محترم مربوطه مقرر گردید آزمون HSE برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورخ ۹۹/۴/۳۰ لغو و به تاریخ ۹۹/۵/۸ تغییر یابد

*اطلاعیه 22 تیر 99: 

اطلاعیه شماره 3 برگزاری ترم تابستان سال 1399:

*برنامه درسی ترم تابستانی سال1399 (کلیک کنید)

*برنامه امتحانی ترم تابستان سال1399 (کلیک کنید)

 

*اطلاعیه 21 تیر 99: 

اصلاحیه اطلاعیه شماره 2 برگزاری ترم تابستان سال

1399

*اطلاعیه 20 تیر 99: 

اطلاعیه مهم گروه حمایت از استعدادهای درخشان

 

*اطلاعیه 15 تیر 99: 

*اطلاعیه شماره سه مدیریت امور دانشجویی(قابل توجه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی)

*به اطلاع دانشجویان محترم می رساند در امتحانات تشریحی فقط آپلود فایل کافی بوده و حتما لازم نیست در بخش پاسخها عبارتی تایپ شود

*یادآور می شود دانشجویان با استفاده راهنمای اطلاع از نحوه آپلود صحیح فایلها (موجود در صفحه اصلی LMS) از آپلود فایل خود اطمینان حاصل کنند

 

*اطلاعیه 10 تیر 99: 

راهنمای تصویری آپلود صحیح پاسخ امتحان برای دانشجویان عزیز(کلیک کنید)

 

ثبت نام و برگزاری آزمون HSE در دانشگاه تبریز( دانشجویان تحصیلات تکمیلی)

 

*اطلاعیه 8 تیر 99: 

دانشجویان محترم در صورت قطع اینترنت به ویژه  در امتحانات تستی از رفرش نمودن صفحه و یا خروج و ورود مجدد به سامانه جدا خودداری فرمایید. در صورت رعایت این امر با وصل مجدد اینترنت همان سوالات و جوابهای انتخاب شده تا لحظه قبل از قطع بدون تغییر در سامانه موجود می باشند.

 

*اطلاعیه 7 تیر 99: 

به اطلاع کلیه دانشجویان محترم می رساند لزوما قبل از مورخه 99/4/10 از طریق سامانه سما نسبت به تکمیل فرمهای نظر خواهی اساتید اقدام نمایید

 

*اطلاعیه 4 تیر 99: 

دانشجویان عزیز دانشگاه تبریز؛ برای اطلاع از آخرین بروز رسانی زمان برگزاری آزمون های الکترونیکی پایان نیمسال، به سامانه سما مراجعه نمایید

 

*اطلاعیه 3 تیر 99: 

نکات مهم در مورد برگزاری امتحانات مجازی دانشجویان دانشگاه تبریز(کلیک کنید)

........................................................................................................................................................................................

------اطلاعیه های خرداد ۱۳۹۹ ------

*اطلاعیه 27 خرداد 99: 

اطلاعیه نحوه حضور و فعالیت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که در مرحله پژوهشی هستند و برای انجام امور پایان نامه یا رساله خود نیاز به کار عملی آزمایشگاهی، کارگاهی و مزرعه دارند

*فلوچارت(8 ماده ای) نحوه حضور و فعالیت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که در مرحله پژوهشی هستند

*فراخوان های گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز(کلیک کنید)

 

*اطلاعیه 20 خرداد 99: 

*اطلاعیه شماره ۱۲ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز(کلیک کنید)

 

*اطلاعیه 19 خرداد 99: 

*اطلاعیه شماره 1 ترم تابستان99 

 

*اطلاعیه 19 خرداد 99: 

*اطلاعیه های برگزاری آزمون زبان UTET

 

...............................................................................................................................................

------اطلاعیه های اردیبهشت ۱۳۹۹ ------

*اطلاعیه 30  اردیبهشت99: 

اطلاعیه شماره ۱۱ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی  دانشگاه در خصوص برگزاری دروس عملی(کلیک کنید)

 

*اطلاعیه 23 اردیبهشت99: 

فلوچارت نحوه حضور دانشجویان دکتری ورودی 1396 و ماقبل که پروپوزال آنها تصویب شده است(کلیک کنید)

 فرم خود اظهاری فرد جهت بازگشت به کار/ تحصیل"(کلیک کنید)

 

*اطلاعیه 17 اردیبهشت99: 

اطلاعیه شماره10 در خصوص امتحانات پایان ترم، زمان و نحوه برگزاری دروس تربیت بدنی از تاریخ 20 اردیبهشت (کلیک کنید)

 

*اطلاعیه 14 اردیبهشت99:

به استحضار می رساند: از تاریخ دهم اردیبهشت ماه، امکان استفاده از سامانه LMS  دانشگاه، با اینترنت رایگان فراهم شده است و حجمی از کاربران کسر نخواهد شد

 

*اطلاعیه 6 اردیبهشت99:

*راهنمای تصویری پاسخ به آزمونها(کلیک کنید)

*راهنمای تصویری تالار گفتگو و اتاق گفتگو(کلیک کنید)

*راهنمای تصویری پاسخ به تمرینات توسط دانشجویان(کلیک کنید)

 

اطلاعیه 3 اردیبهشت99:

اطلاعیه شماره ۹ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز(بسیار مهم و فوری)-  فایل pdf

 

اطلاعیه

راهنمای صوتی تصویری ایجاد تمرین توسط استاد و پاسخ به تمرین توسط دانشجویان در سایت گروه آموزشهای آزاد و مجازی دانشگاه قرار گرفته است:

http://vu.tabrizu.ac.ir/fa

 

قابل توجه دانشجویان واحد اقماری دانشگاه تبریز:

 *به استحضار دانشجویان محترم واحدهای اقماری می رساند، امکان ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل برای این دسته از دانشجویان فعلا میسر نمی باشد

 

*دانشجویان واحدهای اقماری، جهت نحوه دریافت گواهی ها می توانند با واحدهای مربوطه بصورت تلفنی تماس حاصل نمایند

.....................................................................

امکان ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل بصورت الکترونیکی:

به استحضار دانشجویان محترم می رساند، امکان ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل بصورت الکترونیکی برای دانشجویان درحال تحصیل در نیمسال2 سال 98 ، در سامانه سما میسر شده است.

دانشجویان محترم می توانند جهت ثبت درخواست، با استفاده از فایل راهنمای زیر اقدام نمایند:

 

دانشجویان عزیز لطفا توجه فرمایید:

*پس از نصب Adobe connect برای استفاده از سیستم آموزش مجازی دانشگاه دیگر با این نرم افزار کاری نداشته و ورود به سیستم از طریق مرورگر صورت گیرد

 

*فلوچارت نحوه ورود و کار با سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه تبریز(اساتید):

 

*فلوچارت نحوه ورود و کار با سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه تبریز(دانشجویان):

اطلاعیه شماره 7

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی

 

بسیار مهم برای اعضای هیات علمی

به اطلاع کلیه همکاران محترم هیات علمی می‌رساند با توجه به جمع‌بندی نظرات دانشکده‌های مختلف گزینه ضبط اتوماتیک کلاس‌های برخط (online) غیرفعال شده است. لذا استاد هر درس بایستی در ابتدای شروع کلاس از طریق آدرس زیر در Adobe connect اقدام به ضبط کلاس نماید.

توجه شود که گزینه‌های زیر فقط زمانی فعال خواهد شد که نقش استاد در تعریف کلاس مجازی HOST باشد.

Meeting/ Record Meeting

پس از کلیک بر روی آدرس فوق نامی برای جلسه درس خود انتخاب نمایید

روشن شدن دایره قرمز در بالای صفحه سمت راست نشان دهنده ضبط می‌باشد.

در صورت نیاز استاد درس می‌تواند از طریق آدرس زیر در ضبط وقفه ایجاد کند.

Meeting/ Pause Recording

دوباره از طریق آدرس زیر می‌تواند ضبط را ادامه دهد.

Meeting/ Resume Recording

در انتهای کلاس نیز استاد از آدرس زیر باید ضبط را متوقف نماید

Meeting/ Stope Recoding

 

توجه: از آنجایی که استاد درس خود مسوول ضبط می‌باشد در صورت فراموش نمودن یا هر گونه اشتباه در فرآیند ضبط پاسخگوی دانشجویان مربوطه خواهد بود.

در راستای استفاده از محتوای ضبط شده توسط دانشجویانی که در زمان کلاس دسترسی به اینترنت نداشتند فرایند offline سازی بایستی توسط استاد مربوطه انجام شود که این فرآیند در اطلاعیه‌های آتی نوضیح داده خواهد شد.

.....................................................................................................................

اطلاعیه شماره 6

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی

 

همکاران محترم هیات علمی در پی برگزاری دو جلسه آموزشی با اعضای کمیته آموزش‌های مجازی، این همکاران پاسخگوی ایرادات احتمالی شما عزیزان در کار با سامانه LMS می‌باشند

 

 در عین حال همکاران فن آوری اطلاعات با تلفن داخلی 2222 نیز آماده حل مشکلات سخت‌افزاری و نرم افزاری همکاران در داخل دانشگاه خواهند بود

 

جهت کاهش ترافیک شبکه از کلیه اعضای هیات علمی محترم تقاضا دارد در صورت امکان بارگذاری فایل کلاسهای خارج خط Offline خود را خارج از بازه زمانی هشت صبح تا شش بعد از ظهر انجام دهند

 

لیست این همکاران به قرار زیر می‌باشد:

 

دکتر مرتاضی از دانشکده الهیات و علوم اسلامی

دکتر خازینی از دانشکده مهندسی شیمی و نفت

دکتر پناهی از دانشکده دامپزشکی

دکتر بشارتی از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر

دکتر خدادادی از دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

دکتر عامری از دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی

دکتر مشگینی از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

دکتر تیموری از دانشکده پردیس های دانشگاه

دکتر حقی از دانشکده علوم طبیعی

دکتر عطاپور از دانشکده علوم تربیتی و رواتشناسی

دکتر بیگلری از دانشکده مهندسی مکانیک

دکتر جلالی از دانشکده کشاورزی

دکتر علیجانی از دانشکده کشاوری

دکتر آقایاری از دانشکده حقوق و علوم اجتماعی

دکتر عبدی از دانشکده ریاضی

دکتر عبدی از دانشکده فنی مهندسی میانه

دکتر جبارزاده از دانشکده دانشکده اقتصاد و مدیریت

دکتر قدری از دانشکده شیمی

دکتر کریم زاده از دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی

دکتر امامی از دانشکده فنی مهندسی مرند

دکتر جهانبخش از دانشکده فیزیک

دکتر مقتصدآذر از دانشکده مهندسی عمران

.............................................................................................................................

اطلاعیه شماره 5

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی

 

دانشجویان محترم، با توجه به شیوع ویروس کرونا و آغاز به‌کار سامانه آموزش‌های مجازی دانشگاه تبریز، معاونین محترم آموزشی و همچنین کارشناسان فن‌آوری دانشکده‌ها پاسخگوی مشکلات احتمالی شما در خصوص کار با این سامانه می‌باشند.

لطفا در صورت وجود هرگونه ایراد کار با این سامانه با معاون آموزشی دانشکده و یا کارشناس فن آوری و همچنین کارشناسان آموزش مربوطه تماس گرفته و از هرگونه مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری فرمایید. 

در انتها  در صورت دسترسی 24 به اینترنت تقاضا دارد در جهت کاهش ترافیک شبکه دانلود فایل های خارج خط offline کلاسها در خارج از بازه زمانی هشت صبح تا شش بعد از ظهر صورت گیرد.

 

 

 

........................................................................................................

اطلاعیه شماره 4

با توجه به پرسش های مکرر دانشجویان عزیز دانشگاه تبریز، به اطلاع می رساند؛ با توجه به تاکیدات مسئولین محترم وزارت عتف، در وضعیت موجود تمام وقت و توان مسئولین دانشگاه در راستای راه اندازی و اجرای آموزش های الکترونیکی به بهترین وجه و فقط برای دروس نظری صرف شده است و فعلا هیچ تصمیم جدیدی با توجه به شرایط موجود در مورد تطویل ترم، حذف درس و یا ترم، مقررات خاص آموزشی، شهریه ها و هزینه خوابگاه گرفته نشده است. اما انشاالله در آینده نزدیک بر اساس دستورالعمل های وزارت عتف و شرایط آموزشی دانشگاه تصمیمات لازم اخذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

لذا دانشجویان عزیز هیچ گونه نگرانی نداشته باشند که بطور قطع در تصمیمات متخذه حق و حقوق قانونی دانشجویان با انعطاف لازم به دلیل شرایط پیش آمده کرونایی در نظر گرفته خواهد شد. شایان ذکر است مشکلی از لحاظ دفاع از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری نخواهد بود که ساز و کار آن در اطلاعیه های آتی اعلام خواهد شد. در مورد نحوه اجرای دروس عملی فعلاً در هیچ دانشگاهی تصمیم گیری نشده و جای نگرانی وجود ندارد. همچنین نحوه اجرای مرحله دوم آزمون دکتری سال 1399 بر اساس بخشنامه های سازمان سنجش آموزش کشور عمل خواهد شد.

در نهایت تاکید دانشگاه به شرکت فعال تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی در کلاسهای الکترونیکی می باشد. لازم به ذکر است که با توجه به تغییر بالاجبار شیوه آموزش حضوری به الکترونیکی در دروس نظری، به طور طبیعی در روزهای اول مشکلات و نواقصی وجود خواهد داشت ولی با همکاری و صبر و حوصله، مسئولین دانشگاه موظف به رفع آنها خواهند بود.

....................................................................................

اطلاعیه شماره 3

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی

 

-آموزش صوتی تصویری استفاده از کلاس‌های برخط (online) و خارج خط (offline) سامانه LMS  ویژه همکران و دانشجویان در وب سایت گروه آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز به آدرس http://vu.tabrizu.ac.ir   قرار داده شده است.

*توصیه می‌گردد فایل‌های راهنما به ترتیب مشاهده گردد( فایل‌های جدید در بخش بالاتر سایت قرار دارند)

- همکاران و دانشجویان دانشکده فنی مهندسی مرند امکان ورود و استفاده از امکانات سامانه LMS را دارند و با بارگذاری اطلاعات دو واحد اقماری دیگر اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

-در راستای کاهش ترافیک شبکه و با توجه به محدودیت پهنای باند دانشجویان تا اطلاع ثانوی وب‌کم کلیه کاربران سیستم غیرفعال خواهد گردید.

.....................................................................................................................

اطلاعیه شماره 2

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی

 

*آموزش ورود به سامانه LMS دانشگاه تبریز و همچنین نحوه ایجاد و حضور در کلاس مجازی در وب سایت گروه آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز به آدرس http://vu.tabrizu.ac.ir قرار داده شده است.

به تدریج سایر فایل‌های راهنما نیز در همین سایت قابل مشاهده خواهد بود.

*در حال حاضر همکاران و دانشجویان سه واحد اقماری (فنی مهندسی مرند، فنی مهندسی میانه و کشاورزی و منابع طبیعی اهر) قادر به ورود به سیستم نبوده و به محض بارگذاری اطلاعات این سه واحد اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

*برای رفع نگرانی دانشجویانی که امکان دسترسی مداوم به اینترنت ندارند، کلیه کلاس‌های برخط (online) برگزار شده به صورت اتوماتیک ضبط شده و فایل ضبط شده به همراه کلیه فایل‌های کلاس‌های خارج‌خط (offline) حداقل به مدت یک ماه از طریق سامانه آموزش‌های مجازی در دسترس دانشجویان خواهد بود.

*حداکثر حجم قابل آپلود برای اساتید در هر مرحله 400 مگابایت در کلیه فرمت‌ها به جز فایل اجرایی می‌باشد که مطابق بررسی شده تقریبا معادل سه ساعت کلاس آن‌لاین در Adobe Connect می‌گردد. با این وجود به ویژه در بارگذاری کلاس‌های خارج‌خط لطفا محدودیت حجم اینترنت را مدنظر داشته و فایل‌های را با رزولیشن پایین تهیه فرمایید. در این خصوص یکی از نرم‌افزارهایی که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد Camtasia می‌باشد.

............................................................................................

اطلاعیه شماره 1

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز

 

ضمن تبریک سال نو و با آرزوی نابودی هرچه سریع‌تر ویروس کرونا به استحضار می‌رساند:

پیرو تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و همچنین بر اساس تاکیدات مقام محترم عالی وزارت و معاونت محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری و نیز مصوبه هیات رئیسه محترم و کمیته آموزش الکترونیکی دانشگاه، از روز شنبه ۱۶ فروردین 1399 کلیه دروس نظری دانشگاه به جز دروس عملی، آزمایشگاهی، کارگاهی و تربیت بدنی به شیوه الکترونیکی اعم از برخط (online) یا خارج خط (offline) ارایه خواهد شد. قسمت نظری دروسی که شامل واحد عملی و نظری می‌باشند نیز بهصورت الکترونیکی ارایه خواهد شد.

لذا مقتضی است کلیه اساتید و دانشجویان محترم با استفاده از سامانه آموزش‌های مجازی دانشگاه تبریز به آدرس http://lms.tabrizu.ac.ir مطابق برنامه ترمی خود در کلاس‌های درسی مجازی حضور یابند و دانشجویان محترم جهت حفظ سلامتی خود تا اطلاع ثانوی از مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری نمایند.

 

در این خصوص کلیه همکاران محترم هیات علمی و دانشجویان عزیز موارد زیر را مدنظر داشته باشند:

1- برای همکاران و دانشجویان دانشگاه تبریز ورود به سیستم از طریق آدرس فوق الذکر و با انتخاب ورود از طریق سامانه آموزشی سما خواهد بود. لذا سامانه LMS نیاز به نام کاربری و گذرواژه جدیدی نداشته و کلیه کاربران با استفاده از نام کاربری و گذرواژه سامانه سما می‌توانند وارد سیستم شوند.

2- نام کاربری اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان عزیز واحدهای اقماری (دانشکده فنی مهندسی مرند، فنی مهندسی میانه و همچنین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر) کد استادی و کد دانشجویی بوده و گذرواژه با نام کاربری یکی می‌باشد. این افراد در سیستم از طریق انتخاب گزینه ورود به سیستم وارد سامانه خواهند شد.

3 - طی هماهنگی انجام شده با روسا و معاونان محترم آموزشی دانشکده‌ها، آموزش‌های لازم به اعضای هیات علمی منتخب هر دانشکده داده شده است لذا همکاران محترم هیات علمی در صورت وجود مشکل می‌توانند با همکار مربوطه که در اطلاعیه‌های بعدی لیست اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد تماس داشته باشند.

*همچنین همکاران محترم در صورت داشتن ایراد سخت افزاری یا نرم‌افزاری در داخل دانشگاه با کارشناسان محترم واحد فن‌آوری اطلاعات (تلفن داخلی 2222) تماس حاصل یابند.

4 - معاونان محترم آموزشی و کارشناسان آموزشی و IT دانشکده‌ها پاسخ‌گوی نیازهای پشتیبانی دانشجویان هر دانشکده خواهند بود.

*اسامی و شماره تلفن این همکاران در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

5 - تاکید می‌گردد که به تدریج کلیه فایل‌های راهنمای لازم به‌صورت صوتی و تصویری با شرح جزئیات در وب‌سایت دانشگاه بارگذاری و اطلاع رسانی خواهد شد.


( ۸۵ )

نظر شما :

علی پناه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۳
با سلام و احترام. این شیوه آموزش برای دانشجویان دکتری کارایی بسیار بالایی خواهد داشت. دستمریزاد.
پاسخ مدیر سایت ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۰

سلام 

از حسن توجه تان بسیار ممنونیم

موفق باشید