مراسم گرامیداشت ایام ا... دهه فجر و بزرگداشت سپهبد شهید سلیمانی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۸ کد : ۱۱۳۲۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۸۴۶

 

مراسم گرامیداشت ایام ا... دهه فجر و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش ظهر امروز با سخنرانی سردار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد دانشگـاه تبریـز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم تربیت انسان های فرهیخته،  قهرمان و بزرگ ملی را از جمله دستاوردهای مهم  انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و گفت: نمونه تربیت شده این انقلاب، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که اقدامات این شهید راه ولایت، در عرصه های مختلف کشورمان مایه خیر و برکت بوده است. 

محسن رضایی در ادامه با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی آئینه تمام نمای انقلاب و از دستاوردهای مکتب انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: به واسطه آموزه های این مکتب بوده که جوانی 24 ساله و گمنام به خاطر نور معنوی  و شور انقلابی درجنگ تحمیلی و بعد از آن در عرصه ملی و بین المللی حماسه های بی بدیل خلق می نماید.

وی پایداری و ماندگاری امروز ایران در عرصه های مختلف را مدیون شهامت و شهادت انسانهای والامقام همچون شهید سردار سلیمانی، مهدی باکری، حسن شفیع زاده، حسن باقری و دیگر شهدای این سرزمین بیان کرد و افزود: به برکت همین  انقلاب در دوران 8 سال دفاع مقدس جوانان  پرشور و گمنام کشورمان با وجود  کمبود امکانات جنگی و زرهی توانستند، دشمن  سرتاپا مسلح  و هم پیمانان منطقه ای و جهانی آن را شکست دهند. 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: در صورت همراهی با آرمان ها و راه شهداء است که می توان در عرصه های مختلف به موفقیت رسید چرا که راه شهداء همان  اعتماد به نفس، خودباوری، توسعه و تحول درونی انسان ها، استفاده از ظرفیت های داخلی و عدم اعتماد به بیگانگان  برای حل مشکلات کشور است.

دکتر مجیدی رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با اشاره  به سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: در 22 بهمن 57 ملت ایران با رهبری عالمانه امام خمینی (ره) توانستند ثمره چندین دهه مبارزه  با استبداد  را شاهد باشند و جمهوریت و اسلامیت  را  جایگزین استبداد نمایند و در روزهای آتی نیز مردم شریف ایران با حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی بر تداوم آرمان های انقلاب تاکید خواهند نمود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به  فرارسیدن  چهلمین  روز شهادت  سردار سلیمانی نیز افزود: هرچند شهادت  این  سردار دلیر موجب تالمات  شدید همه مردم شد، اما  شهادت این مجاهد نستوه در عرصه های داخلی و بین المللی موجب برکات  زیادی شده است.

دکتر مجیدی با اشاره به حضور میلیونی همه اقشار جامعه در مراسم تدفین  سردار مقاومت یادآور شد: مردم ایران در این  مراسم  وحدت، همدلی و بیعت خود را بار دیگر با آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهانیان نشان دادند.

برپایه همین گزارش؛ مدیح سرائی و شعرخوانی از جمله دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


( ۷ )

نظر شما :