تجلیل از حائزین رتبه های برتر کنکور و برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور

۰۷ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۸ کد : ۱۰۹۶۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۷۱۶

 

طی مراسمی از حائزین رتبه های برتر کنکور و برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور به همت  گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز، در این آیین ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: حضور درجمع  نخبگان و دانشجویان دارای رتبه  برتر موجب تشویق و دلگرمی برای مسئولان می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه  قدرتهای  بزرگ با توجه  به برتری علمی در جهان داعیه برتری می کنند و برای حفظ برتری خود از ترفندهای متعدد برای جذب استعدادهای علمی ونخبگان  سایر کشورها استفاده می کنند، افزود: اگر ما هم بخواهیم  درعرصه جهانی قدرت و در جامعه رفاه داشته باشیم،  بایستی ضمن حمایت از نخبگان ، اساتید و دانشجویان بر اقتدار علمی خود بیفزائیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه تبریز نیز در حد توان از دانشجویان افتخار آفرین، نخبه و برتر حمایت های لازم را خواهند داشت تا اینکه آنها به اهداف تعیین شده خود برسند.

دکتر حمید احمدی رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز نیز با اشاره به نحوه انتخاب این دانشجویان گفت: دانشجویان منتخب جهت تقدیر در این مراسم شامل پنج گروه عمده بودند که گروه اول شامل برگزیدگان آزمون سراسری ورود به مقطع کارشناسی با رتبه های کشوری 700 تا 1000 است که رتبه های زیر 700 این گروه، در مراسم روز دانشجو مورد تقدیر قرار گرفته بودند. گروه دوم، برگزیدگان آزمون سراسری ورود به مقطع کارشناسی ارشد با رتبه های 4 تا 10 کشوری هستند که فارغ التحصیل کارشناسی از دانشگاه تبریز بوده اند. ضمناً از رتبه های 1 تا 3 این گروه هم در مراسم روز دانشجو تجلیل به عمل آمده بود. گروه سوم، برگزیدگان آزمون ورود به مقطع دکتری با رتبه های 2 و 3 کشوری در آزمون کتبی هستند که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه تبریز بوده اند.

به گفته وی از حائزین رتبه های  یک این گروه نیز قبلاً در مراسم روز دانشجو تقدیر شده بود. گروه چهارم، دانشجویان دارای دیپلم افتخار از مسابقه ریاضی دانشجویی کشور در سال 98 هستند که برندگان مدال های طلا، نقره و برنز این گروه در مراسم روز دانشجو مورد تقدیر قرار گرفته بودند؛ و نهایتاً گروه پنجم، حائزین رتبه های 4 تا 20 در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال 98 هستند که از برندگان مدال های طلا، نقره و برنز این دسته نیز قبلاً در مراسم روز دانشجو تجلیل به عمل آمده بود.

دکتر احمدی افزود: مجموعاً 61 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز حائز شرایط فوق الذکر بوده اند که 20 نفر از آن ها در مراسم روز دانشجو مورد تقدیر قرار گرفته بودند و از مابقی این دانشجویان مستعد نیز در این مراسم، با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه، تجلیل به عمل آمد.

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان در این مراسم همچنین توضیحاتی درخصوص تسهیلات مختلف و متنوع موجود برای استعدادهای برتر، جهت استحضار دانشجویان و اقدام به موقع جهت بهره مندی از این تسهیلات، ارائه نمود که از آن جمله آنها می توان به پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری؛ جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان؛ شیوه نامه جذب، حمایت و حفظ حائزین رتبه های برتر کنکور سراسری و فارغ التحصیلان ممتاز جهت ادامه تحصیل در دانشگاه تبریز؛ جایزه شهید احدی؛ سامانه افتخارات دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه تبریز؛ جایزه بزرگ علمی دانشجویی؛ و شرایط و مزایای عضویت در گروه حمایت از استعدادهای درخشان اشاره کرد.

 


( ۱۲ )

نظر شما :