سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و کسب‌وکار برگزار شد

۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۰۸۹۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۷۸۰

 

سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و کسب‌وکار با حضور محققان، اساتید، دانشجویان و فعالان این عرصه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در آیین آغاز بکار این کنفرانس با تاکید بر اینکه این استان از جمله یکی از استانهای صنعتی با پتانسیل های بالا برای ایجاد کسب و کار است، گفت: تحریم دشمنان علیه ملت ایران مشکلاتی را برای کشور در حوزه های مختلف بوجود آورده و این فرصت خوبی برای نخبگان جامعه، مسئولان و مدیران اجرایی کشور است که از توانمندیها و ظرفیت های نقاط مختلف کشورمان برای رشد و شکوفایی همه جانبه آن بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: امروزه پتانسیل های زیادی برای ایجاد کسب و کارهای نو و رونق تولید در کشور وجود دارد که با شناسایی این فرصت ها می توان فرصت های زیادی را برای جوانان این مرز و بوم ایجاد کرد و بر این اساس دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی با نیاز سنجی و با روی کارآمدن در عرصه تحولات کشور می توانند کمک شایانی برای رفع بسیاری از مشکلات مردم گام های موثری بردارند.

 استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: تولید علم و فناوری در دانشگاه ها و سایر مراکز علمی باید دردی از جامعه را برطرف نمایند، چرا که امروزه عرصه رقابت جهانی و مشتری مداری است و از این رو مردمان این سرزمین باید در حرفه خویش دانش و کسب و کارهای لازم را داشته باشند که این وظیفه مهم امروز دانشگاه ها است.

دکتر محمدتقی اعلمی قائم مقام رئیس و معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان و تقدیراز دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس گفت: برگزاری چنین کنفرانس های فرصت خوبی برای شناسایی توانمندیها، تبادل تجربه و دانش در حوزه های مختلف مدیریت و کسب‌وکار است و در این خصوص نیز ضروری است در سطح کلان به این مسایل توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: برای رونق تولید و ایجاد کسب و کار در زمینه های مختلف باید بیش از اینها ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه تقویت شود، برای اینکه در حال حاضر پتانسیل های زیادی در دانشگاه هاست که باید از این ظرفیت برای رشد کشور و رفع نیازهای مردم استفاده شود.

دکتر سید صمد حسینی، رئیس کنفرانس بین المللی مدیریت و کسب‌وکار نیز در این ارتباط گفت: این کنفرانس فرصتی برای محققان و دست اندرکاران حوزه سازمانی است تا با بوجود آوردن بستری برای ارائه یافته ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات گوناگون، زمینه یادگیری و تعامل با سایرین را فراهم کرده و فارغ از چارچوب های همایش های مرسوم بتواند راه را برای ارتقای سطح دانشی شرکت کنندگان هموار نماید.

دکتر علیرضا فضل زاده، دبیر علمی این کنفرانس نیز با اشاره به محورهای اصلی این کنفرانس گفت: استراتژی، چالشها و مدیریت آنها، تحول سازمانی و مدیریت تغییرات، صمیم گیری در شرایط چالش بر انگیز کسب و کار، ساختاردهی در سازمانهای امروزی، مدیریت پروژه و چالشهای سازمانهای پروژه محور، مدیریت تولید و عملیات ، سازمانهای صنعتی و خدماتی، مدیریت منابع انسانی و چالشهای پیش رو در آن و بازاریابی و فروش محصولات و خدمات از جمله محورهای اصلی ان است.

به گفته وی مدیریت منابع مالی و سرمایه گذاری، بازرگانی داخلی و خارجی، حسابداری و گردآوری و تحلیل اطلاعات مالی، فن آوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت و غلبه بر چالشها، توسعه اقتصادی و راهکارهای غلبه بر موانع توسعه،    اقتصاد سنجی و تحلیل های اقتصادی بعنوان ابزاری جهت مدیریت و تصمیم گیری، سیاست های خرد و کلان اقتصادی تاثیر گذار بر کسب و کارها، کارآفرینی و چالشهای پیش رو برای کارآفرینان، مدیریت بحران و ایمنی، تعالی سازمانی،  مدیریت در حوزه سلامت، مدیریت جهانگردی و مدیریت کسب و کار ورزش از دیگر محورهای این کنفرانس بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مقالات رسیده به این کنفرانس نیز گفت: بیش از 290 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود که از این تعداد 196 مقاله پذیرفته شده که 12 مقاله آن در قالب سخنرانی در دو پنل تخصصی ارایه خواهد شد.

یادآور می شود: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و کسب‌وکار هم اکنون از سوی گروه مدیریت دانشکده اقتصاد  و مدیریت و پردیس های بین المللی دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

 


( ۳ )

نظر شما :