با امضای تفاهم نامه؛ قطار دانشجویی« ریل باس» برای مسیر تبریز جلفا و بالعکس راه اندازی شد

۱۵ آبان ۱۳۹۸ | ۰۰:۵۸ کد : ۱۰۵۷۹ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۷۵۲

 

قطار دانشجویی« ریل باس» برای روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته برای مسیر تبریز جلفا و بالعکس با امضای تفاهم نامه بین دانشگاه تبریز و راه آهن آذربایجان راه اندزای شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این تفاهم نامه روز گذشته در 4 ماده به همراه تبصره و آیین نامه اجرایی آن به امضای دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز، مهندس شاپور ارصلانی مدیر کل راه آهن آذربایجان، مهندس بهروز مهدوی فرماندار شهرستان تبریز و دکتر سید صمد حسینی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس پردیس های خودگردان دانشگاه های تبریز رسید.

رئیس دانشگاه تبریز در این ارتباط درباره جزئیات و مفاد این تفاهم نامه همکاری گفت: این تفاهم نامه بین دانشگاه، اداره کل راه آهن آذربایجان و فرمانداری شهرستان تبریز برای راه اندازی قطار دانشجویی« ریل باس» برای روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته برای مسیر تبریز جلفا و بالعکس منعقد شده است.

دکتر مجیدی در ادامه با تاکید بر اینکه راه اندازی این خط ویژه در راستای مذاکرات مدیران دانشگاه و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای انتقال سریع و ارزان دانشجویان صورت گرفته است، تصریح کرد: مدت تفاهم نامه برابر تقویم آموزشی دانشگاه تبریز برای سال تحصیلی 98 و 99 بوده و قابلیت اجرایی این تفاهم نامه برای سال های آتی با درخواست این دانشگاه معتبر خواهد بود.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این « ریل باس» برای استفاده و بهره مندی تمامی دانشجویان این منطقه نیز آزاد بوده است، یادآور شد: ساعت حرکت قطار از تبریز به سمت جلفا، 6 صبح روزهای مذکور هر هفته و برگشت آن ساعت 17.15 عصر خواهد بود و تغییرات احتمالی نیز در ساعات حرکت فقط از طرف دانشگاه تبریز اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ دانشگاه تبریز، با پشتوانه بیش از 70 سال سابقه موثر در زمینه آموزش و پژوهش و در راستای پاسخ به تقاضای روزافزون داوطلبان تحصیلات عالی در داخل و خارج از کشور و با توجه به برنامه های راهبردی بلندمدت علمی، آموزشی و پژوهشی خود، پردیس بین المللی ارس را راه اندازی نموده است. این پردیس در واقع واحدی از مجموعه دانشگاه تبریز است که در منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس(جلفا) که جاذبه های توریستی و تجاری فراوانی را نیز دارا می باشد، به منظور توسعه فعالیت های آموزشی، پژوهشی دانشگاه در سطح ملی و بین المللی در این منطقه تاسیس و در ابتدا از مهر 1388 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با پذیرش دانشجو در بیش از صد رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی  فعالیت های علمی خود را گسترش داده است و همچنین با ایجاد و راه اندازی پردیس خودگردان تبریز در سال 92 و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، فعالیتهای علمی خود را ارتقاء داده است.


( ۲ )

نظر شما :