به میزبانی دانشگاه تبریز؛ کارگاه بین المللی رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی برگزار شد

۰۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۰۵۲۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۷۸۳

 

کارگاه بین المللی رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی  با حضور بیش از 70 نفر اساتید و محققان داخلی و خارجی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی درپژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکترمصطفی صحرایی دبیر علمی و اجرایی کارگاه بین المللی رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی در دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: این کارگاه دو روزه با ارایه 11 سخنرانی کلیدی از اساتید کشورمان و محققانی ازکشورهای چین و لیتوانی و 40 مقاله به پوستر ارایه شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با اشاره به اهداف این کارگاه بین المللی افزود: هدف از برگزاری این رویداد علمی بیشتر به منظور ایجاد فرصتی مناسب برای محققان و دانشجویان جوان جهت آشنایی با مکانیک کوانتومی و ارتباط آن با فناوری‌های پیشرفته است.

 به گفته وی کارگاه این امکان را برای محققان جوان و دانشجویان ایجاد می‌کند تا ضمن ارائه یافته‌های خویش با اساتید به نام این حوزه آشنا و از تجربیات و یافته‌های آنان نیز استفاده نمایند و همچنین حضور اساتید خارجی و داخلی بسیار نام آشنا در این حوزه فرصت مناسبی برای اساتید و سایر پژوهشگران ایجاد می‌کند تا بتوانند یافته‌های خود را در قالب فعالیت‌های علمی مشترک پی‌گیری نمایند.

دکتر صحرایی در ادامه با تاکید بر اینکه برگزارکنندگان کارگاه تلاش دارند ضمن ایجاد محیط مناسب و شاداب، امکان تعامل، یادگیری و اشتراک ایده متخصصین امر برای دانشجویان و محققان رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی فراهم گردد، یادآور شد: این کارگاه موضوعات متنوعی از رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی شامل مفاهیم گسترده از اندرکنش نور با ماده، نظیر پدیده‌های همدوس کوانتومی، اطلاعات کوانتومی و در‌هم‌تنیدگی را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سخنرانان مدعو این مجموعه شامل چهار استاد خارجی و چهار استاد داخلی و سه نفر از محققان جوان بود که در طول دو روز کارگاه مجموعا 11 نفر آخرین یافته‌های علمی خود را در این حوزه به نمایش گذاشتند. در مجموع از تعداد بسیار زیاد مقالات ارسالی، 40 مقاله به صورت پوستر در کارگاه پذیرفته شده  بود که در روز دوم کارگاه به نمایش گذاشته شد.

دبیر علمی و اجرایی کارگاه بین المللی رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی در دانشگاه تبریز درخاتمه تصریح کرد: انتظار می‌رود کارگاه فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و یافته های جدید در حوزه مکانیک کوانتومی و ارتباط آن با فناوری‌های جدید در حوزه کوانتوم ایجاد نماید.

 


( ۳ )

نظر شما :