به میزبانی دانشگاه تبریز؛ نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه سه کشور برگزار شد

۰۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۰۰۶۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۹۴۱

سی امین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه سه کشور با محوریت بررسی مسایل جاری این حوزه با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در این نشست ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص عملکرد حوزه مدیریت امور دانشجویی در بخش های مختلف از جمله تغذیه، خوابگاه و رفاه در ادامه از موشن گرافی عملکرد معاونت دانشجویی در حوزه خدمات دانشجویی رونمایی شد.

دکتر حسین امامعلی پور، در ادامه با تاکید بر اینکه این نشست بیشتر به منظور همفکری و تبادل افکار و به خصوص انتقال تجربیات به منظور ارایه خدمات بهتر به دانشجویان و حل برخی چالش ها در حوزه خدمات دانشجویی دانشگاه های منطقه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بوده است، اضافه کرد: برای حل مشکلات و ایجاد رفاه و خدمات بهتر برای دانشجویان برای رسیدن به اهداف آنان وظیفه ماست و از این رو در حد توان از این قشر حمایت های لازم انجام خواهد شد.

بر اساس همین گزارش، بررسی طرح جامع مدیریت خدمات دانشجویی، تهیه اقلام اساسی سلف های دانشجویی در سال تحصیلی 98-99، ارتقای آشبزخانه ها، سلف های غذاخوری و خوابگاه های خود گردان، بررسی آیین نامه کمیته انضباطی و موارد خاص، قیمت غذا و خوابگاه در آغاز سال تحصیلی جدید، بررسی وضعیت دانشجویان سنواتی، نحوه عودت واریزی خوابگاه ها به دانشگاه در سال تحصیلی 98-99، بررسی کمک های مالی صندق رفاه به دانشگاه ها در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و ... از جمله مهمترین موارد مطروحه در این نشست بود. 

همیچنین در این نشست جمعی از معاونان و مدیران امور دانشجویی دانشگاه های منطقه سه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه کاری خویش ارایه نمودند و در ادامه معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس صندوق رفاه دانشجویان به برخی پرسش ها پاسخ دادند.

بازدید شرکت کنندگان در این نشست از سلف مرکزی و آشپزخانه صنعتی از دیگر برنامه های جنبی آن بوده است.

یادآور می شود: دانشگاه های منطقه سه کشور شامل دانشگاه های تبریز، ارومیه، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، زنجان، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، صنعتی ارومیه، بناب، محقق اردبیلی، مراغه، هنر اسلامی تبریز  است.

لازم به ذکر است؛ همزمان با نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه سه کشور، چندین کارگاه آموزشی نیز با حضور دبیران شوراهای صنفی کلان منطقه دو شامل مناطق دو، سه و پنج با محوریت(آشنایی با بروکراسی اداری، مدیریت استراتزیک، آیین نامه های آموزشی، انضباطی، شیوه نامه شورای صنفی، استاندار تغذیه دانشجویان و قراردادهای دانشگاه ها و حقوق دانشجویی) با تدریس اساتید دانشگاه تبریز برگزار شد.


نظر شما :