در آیین گرامیداشت هفته دولت صورت گرفت: تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه تبریز

۰۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۰۰۵۱ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۵۳۳

در آیین گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از نزدیک 40 کارمند نمونه دانشگاه تبریز با حضور هیئت رئیسه، مدیران و کارکنان این دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک روز کارمند، با تاکید بر اینکه این روز بهترین بهانه و فرصت برای تجلیل از تلاشگران این قشر زحمت کش و فهیم جامعه است که با کمترین چشم داشتی در هر دستگاه و سازمانی انجام وظیفه می کنند، اظهار داشت: در طول چهار دهه از انقلاب، کارکنان به عنوان قشر زحمت کش و صدیق جامعه با ارایه خدمات شایسته، نقش تعیین کننده و مهمی در پیشرفت و اقتدار کشورمان در عرصه های مختلف داشته و دارند.

دکتر میررضا مجیدی در ادامه با اشاره به شاخص های کارمند نمونه افزود: رعایت اخلاق حرفه ای، ادب و احترام، داشتن نظم و انضباط کاری، تسریع در انجام امور محوله، تکریم به موقع ارباب رجوع، گشاده روئی و صمیمی بودن با همکاران از جمله شاخصه های بارز آن به شمار می رود.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه کارکنان و سایر تلاشگران دانشگاه تبریز باید به خود افتخار کنند که در محیط علمی و فرهنگی دانشگاه مشغول به فعالیت و تلاش هستند، تصریح کرد: دانشگاه مبدا تحول، توسعه و رشد هر جامعه ای به شمار می رود و از این رو همگان باید برای ارتقای همه جانبه دانشگاه ها تلاش کنند، چرا که اگر دانشگاه توسعه و متحول یابند به یقین سایر بخش های جامعه نیز به توسعه پایدار خواهند رسید.

وی تاکید: دانشگاه ها به لحاظ موقعیت خاص علمی، اجتماعی و فرهنگی و به خصوص خدمت به نسل جوان یعنی دانشجو جزء محیط های قابل افتخار برای هر مدیر و کارمند است و از این رو ضروری است در شان و منزلت آنان برخورد شود، چرا که این جوانان آینده سازان کشورمان هستند.

دکتر محمدتقی اعلمی معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت و تبریک روز کارمند، کارکنان را به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار در ارتقای همه جانبه دانشگاه اعلام کرد و گفت: با راه اندازی سامانه پیشنهادات و انتقادات در دانشگاه تبریز امید است که کارکنان فهیم و صدیق دانشگاه، بیش از پیش با ارائه پیشنهادات و ارائه راهکارهای مفید با هیات رئیسه این دانشگاه همکاری داشته باشند.

وی در خاتمه حمایت هیات امناء دانشگاه تبریز از فعالیت و توسعه صندوق قرض الحسنه کارکنان این دانشگاه و تخصیص اعتبار برای افزایش فعالیت این صندوق را از جمله دیگر فعالیت ها جهت بهبود امور رفاهی و خدماتی کارکنان دانشگاه تبریز برشمرد و در ادامه از عزم این دانشگاه برای بهبود امور رفاهی و خدماتی به کارکنان دانشگاه تبریز خبرداد.

بهروز بیرام زاده نیز به نمایندگی از شورای کارکنان دانشگاه در این مراسم گفت: نیروی انسانی هر سازمان و دستگاهی نقش تعیین کننده ای در ارتقای همه جانبه آن دارد و بر این اساس شایسته است با توجه به لیاقت و شایستگی، استعداد، وفاداری، تعهد، توان و ظرفیت آنان بکار گرفته شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود همچنین با تاکید بر اینکه منابع انسانی در عصر امروز یکی از کلیدی ترین منابع در توسعه پایدار کشورها مد نظر تمامی تصمیمات مسوولان در سازمان های موفق است، اضافه کرد: با ایجاد انگیزه در کارمندان به عنوان قشر عمده ای از این منابع انسانی می توان بهره وری را افزایش داد. به گفته وی در همین راستا در سال های اخیر شاهد هستیم، مسوولان عالی این دانشگاه نیز استفاده از کارمندان زبده، با تجربه، متعهد و متخصص را در برخی پست ها بکار گرفته اند و از این رو این مسئله باعث شده کارمندان با انگیزه بیشتر به انجام وظایف خود مشغول باشند.

همین گزارش حاکی است: در این مراسم از 15 کارمند، سه مدیر و معاون، یک ایثارگر نمونه، 17 کارمند شایسته تقدیر و دو کارمند برتر و فعال در واحدهای خود با حضور هیات رییسه، مدیران و کارکنان تجلیل بعمل آمد.

یادآور می شود: پخش کلیپ، اجرای موسیقی، قرعه کشی و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این آیین بود.

 

 


( ۱۳ )

نظر شما :