دانشگاه تبریز؛ در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت

۰۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۳ کد : ۱۰۰۴۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۳۸۴

بر اساس انتشار تازه ترین نتیجه رتبه بندی جهانی شانگهای 2019، دانشگاه تبریز در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رتبه‌‌بندی شانگهای یکی از سه نظام معتبر رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در رتبه‌بندی منتشر شده در سال ۲۰۱۹ شانگ های ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان را پوشش داده است. کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیأت علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه‌بندی شانگهای است.

در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ شانگهای، ۱۳ دانشگاه ایرانی در جمع ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

بر اساس این رتبه بندی دانشگاه های ایران(تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، امیرکبیر، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی نوشیروانی بابل، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، شهید بهشتی، شیراز و تبریز) با بازه رتبه‌ای 1000- 301 به ترتیب رتبه 1 تا 13 ایران را از آن خود کرده‌اند.

 دانشگاه تهران، با حضور در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان، برترین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی شانگهای  اعلام شده است.

در رتبه بندی جهانی شانگهای سال 2019 ، ایران با 13 دانشگاه، ترکیه با 12 دانشگاه،  مالزی  و مصر با 5 دانشگاه، عربستان و پاکستان با 4 دانشگاه، تونس، لبنان، امارات متحده عربی، عمان و نیجریه  با یک دانشگاه در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا حضور داشتند.

در رتبه‌‌بندی شانگهای سال ۲۰۱۹ دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کمبریج به ترتیب رتبه اول تا رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

یادآور می شود: اخیر همچنین دانشگاه تبریز در رتبه بندی جدید جهانی تایمز موسوم به Golden Age of Higher Education توانست رتیه 101 تا 150 دنیا را کسب کرده بود.

همین گزارش حاکی است؛ دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و 457 هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.


( ۲ )

نظر شما :