نشست هم اندیشی ستاد کارگروه مدیریت سبز دانشگاه تبریز

۰۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۹ کد : ۹۹۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۸۹

سومین نشست هم اندیشی ستاد کارگروه مدیریت سبز دانشگاه تبریز در سال جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمد تقی اعلمی معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در این نشست با تاکید بر اینکه صیانت از محیط زیست وظیفه اخلاقی، شرعی و قانونی همگان است، گفت: با برنامه ریزی و تدوین برنامه های کلان و به ویژه با هماهنگی و همکاری کلیه واحدهای این دانشگاه می توان گام های موثری در مدیریت سبز دانشگاه برداشت.

وی در ادامه از راه اندازی تصفیه خانه آب قنات های دانشگاه تبریز برای مصارف بهداشتی در آینده  نزدیک در این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: این امر موجب مدیریت بهینه منابع و جلوگیری از هدر رفت آب قنات خواهد شد.

دکتر اعلمی در خاتمه اجرای طرح مدیریت ترافیک در سال جاری را از جمله دیگر برنامه های مهم دانشگاه تبریز در حوزه مدیریت سبز این دانشگاه عنوان اعلام کرد.

دکتر یوسف حسین زاده مدیر امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت سبز دانشگاه گفت: با راه اندازی تصفیه خانه و سد مخزنی پلاستیکی در دانشگاه که در راستای بهبود فضای سبز صورت می گیرد امید می رود با تامین اعتبار و تکمیل آنها گام های اساسی در توسعه پایدار دانشگاه برداشته شود.

دکتر مهدی ضرغامی مدیر پروژه مدیریت سبز و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز هم در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش مصرف آب در دانشگاه و تقلیل هزینه های دیگر حامل های انرژی اظهار داشت: با اجرای برنامه های طرح های مدیریت سبز در دانشگاه، موجب مدیریت بهینه منابع و نزدیک شدن به الگوی مصرف بهینه منابع آب در سطح  کشور شده، اما برای رسیدن به استانداردهای جهانی جای کار است.

به گفته وی در زمینه مدیریت پسماند در دانشگاه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که با اتمام مراحل مقدماتی، در آینده در این حوزه نیز شاهد تحولات وسیع در زمینه مدیریت پسماند و تفکیک زباله ها در سطح دانشگاه خواهیم شد.

همین گزارش حاکی است؛ مدیریت سبز در دانشگاه ها با هدف مدیریت مصرف انرژی، مواد و حفظ محیط زیست، کاهش حجم مواد و بهبود مدیریت پسماند، بکارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی، سازماندهی و برنامه‌ریزی به منظور هدایت آن‌ها جهت نیل به اهداف محیط زیستی به اجرا در می آید.

بر همین اساس در این راستا پروژه مدیریت سبز دانشگاه تبریز اواخر سال 96 به پژوهشکده محیط زیست این دانشگاه ابلاغ شده و شورای راهبری فعالیت خود را با اولویت مصرف آب پسماند و  زباله، صرفه جویی در انرژی و تسهیل فرایندهای اداری آغاز نموده است.

در دانشگاه تبریز نیز در همین ارتباط کارگروهی با شرکت اعضای حقوقی از جمله مدیریت های امور فنی، پشتیبانی، بودجه و تشکیلات، امور مالی، تربیت بدنی، روابط عمومی و... و اساتید دانشکده های عمران، کشاورزی و علوم طبیعی به ریاست دکتر اعلمی، قائم مقام و معاون  پشتیبانی و توسعه منابع و دکتر مهدی ضرغامی به عنوان مدیر پروژه مدیریت سبز تشکیل شده است.

 


( ۱ )

نظر شما :