آزمون اختصاصی پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پردیس بین المللی ارس برگزار شد

۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۷ کد : ۹۸۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۱۵

آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی پردیس بین المللی ارس(جلفا) برای نیمسال اول سال تحصیلی 99-1389 در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر سید صمد حسینی رئیس پردیس‌های خودگردان دانشگاه تبریز، با اعلام این خبر؛ اظهار داشت: پردیـس بین المللی ارس دانشـگاه تبریز برای نیمسـال اول سـالتحصیلی 99-98 در ۳۹ رشـته گرایش کارشناسـی ارشـد و ۴۳ رشـته گرایـش دکتـری پذیرش دانشـجو خواهد داشت.

وی پذیرش دانشـجویان در مقطع کارشناسـی ارشـد این پردیس را «تک مرحله ای» و با توجه به سـوابق و مدارک آموزشـی و پژوهشـی متقاضیان  اعلام کرد و افزود: شـرط تحصیـل در رشـته هـای دکتـری، نیز کسـب نصاب نمره در آزمـون کتبـی اختصاصی، بررسی مدارک آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی است.

رئیس پردیس‌های خودگردان دانشگاه تبریز اضافه کرد: نتایج هر دو مقطع تحصیلی در پردیس بین‌المللی ارس برای نیمسال اول سال تحصیلی 99-1398 ، 26 شهریورماه سال جاری از طریق پایگاه اینترنتی پردیس‌های این دانشگاه به آدرس اینترنتی http://arasp.tabrizu.ac.ir اعلام خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز واقع در منطقه آزاد ارس (جلفا) به پشتوانه بیش از ۷۰ سال پیشینه مؤثر این دانشگاه در زمینه آموزش و پژوهش و بر اساس مجوز اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین داوطلبان داخلی و خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ناپیوسته از طریق آزمون اختصاصی و بررسی پرونده سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی  برای نیمسال اول  سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸  دانشجو می‌پذیرد.

به گفته وی پردیس دانشگاه تبریز به‌منظور توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی در منطقه آزاد ارس تأسیس شد و در ابتدا از مهر 1388 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون در دو مقطع ارشد و دکتری تخصصی دانشجو پذیرش می‌کند.

همین گزارش حاکی است؛ پردیس های دانشگاه تبریز پیشتر موفق به اخذ مجوز دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در تمامی رشته های موجود در دانشگاه مادر( دانشگاه تبریز) طی نامه شماره 2/260784 مورخ 97/10/17 دفتر گسترش وزات علوم، تحقیقات و فناوری شده است.


( ۲ )

نظر شما :