با رقابت بیش از ۶۴ هزار داوطلب؛ آزمون سراسری ۹۸ در آذربایجان شرقی برگزار شد

۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۳ کد : ۹۷۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۰۲

 

آزمون سراسری سال 1398 در روزهای پنجشنبه و جمعه با رقابت بیش از 64 هزار نفر در استان آذربایجان شرقی برگزار شد که در مقایسه با سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر داود مختاری، مدیر امور آموزشی و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در حوزه امتحانی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر اظهار داشت: آزمون سراسری سال 1398 با شرکت مجموع 64 هزارو 972 داوطلب در ۲۶ حوزه امتحانی در ۱۹ شهرستان  برگزار شد که میزان شرکت داوطلبان در مقایسه با سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی از مجموع داوطلبان شرکت کننده در استان آذربایجان شرقی 36 هزارو 427 نفر داوطلب دختر(56 درصد) و 28 هزارو 545 نفر داوطلب پسر(44 درصد) بودند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه تبریز یادآور شد: در حوزه امتحانی شهر تبریز نیز با شرکت 31 هزارو 759 نفر برگزار شد که این میزان در مقایسه با سال 97 حدود 9 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این تعداد دواطلب شرکت کننده در حوزه امتحانی شهر تبریز، رقابت 9 هزارو 205 داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه تبریز بوده است.

همین گزارش حاکی است؛ چهل و نهمین آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه در چهار نوبت با حضور یک‌میلیون و 119هزار داوطلب در ۳۸۱ شهرستان و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار شد که بنا بر اعلام سازمان سنجش،  نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 در دهه دوم مرداد به‌صورت کارنامه منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند پس از انتخاب رشته منتظر اعلام نتایج نهایی در نیمه دوم شهریور ماه باشند.

 


( ۲ )

نظر شما :