پاکسازی محوطه دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز از سوی دانشجویان

۰۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۸ کد : ۹۶۶۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۶۷

 

محوطه دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز از سوی جمعی از دانشجویان درس مهندسی محیط زیست این دانشکده به صورت داوطلبانه و نمادین از زباله های پاکسازی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر لیلا خازینی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز و مدرس درس مهندسی محیط زیست در این ارتباط گفت: دانشجویان درس مهندسی محیط زیست دانشکده مهندسی شیمی و نفت، ساعتی قبل از امتحان نظری خود، به صورت عملی و با پاکسازی محوطه این دانشکده از زباله‌ها، از آزمون عملی خود سربلند بیرون آمدند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست امری دشوار است، تصریح کرد: علی رغم اینکه طبیعت همواره با مهرورزی پشتیبان زندگی انسان‌ها بوده است، اما انسان‌ها با بی‌مهری زباله‌های خود را تقدیم طبیعت می‌کنند.

به گفته وی همه ما به عنوان ساکنان زمین و با تاکید بر این نکته که باید از خودمان شروع کنیم و منتظر اقدام دیگران نباشیم، می‌توانیم به حفظ و بهبود وضعیت محیط زیست و بهتر شدن حال زمین کمک کنیم و در این مسیر دانشجویان به عنوان قشر آگاه و نیروی عظیم تحصیل کرده،  که پیشرو خط فکری جامعه هستند،  باید در این حوزه بیش از هر گروه دیگری پیشتاز باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این برنامه، صرفا انجام نمادین جمع آوری زباله‌ها نیست بلکه با اجرای این گونه برنامه‌ها در تلاش هستیم که فرهنگ حفظ محیط زیست و توسعه پایدار را ترویج دهیم، که امید است با ترویج این‌گونه فعالیت‌ها در حمایت از محیط زیست، گامی بلند در جهت ارتقا فرهنگ و بهبود وضعیت محیط زیست کشور برداریم.

لازم به یادآوری است؛ پیش از این نیز به مناسبت هفته منابع طبیعی و در استقبال از بهار؛ محوطه های دانشکده اقتصاد و مدیریت و دانشکده علوم طبیعی این دانشگاه به صورت نمادین از سوی اساتید و دانشجویان این دانشکده پاکسازی شده بودند

 

.


( ۱۰ )

نظر شما :