نخستین دوره مسابقات ربات‌های پرنده در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۰ کد : ۹۵۳۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۵۱

 

نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ پهپاد ها در دو لیگ سرعتی و داخل ساختمان، جوایزی به ارزش بیش از یک میلیارد ریال برای اولین بار در شمال غرب کشور به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ مرتضی کاویانی دبیر این دوره مسابقات با اعلام این خبر گفت: با توجه به رشد و پویای چشم‌گیر پژوهشگران و جوانان کشورمان در عرصه‌های مختلف رباتیک و به‌ویژه صنایع هوایی(پهپادها) و کاربردی‌تر شدن این ربات‌ها در زمینه‌های گوناگون همه‌ساله مؤسسات دانشگاه‌های مختلف با برپایی چنین مسابقاتی سعی در توسعه و رشد این حوزه دارند.

به گفته وی با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها می‌توان شرایطی را برای پژوهشگران این عرصه فراهم آورد، تا اینکه دانش فنی خود را به چالش کشیده و متناسب با نیازهای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف پژوهش‌های خود را هدفمند سازند.

دبیر نخستین دوره مسابقات ربات‌های پرنده در دانشگاه تبریز اضافه کرد: در همین راستا دانشگاه تبریز در راستای حمایت از پژوهشگران، نخبگان و به‌خصوص جوانان کشورمان، مسابقات ربات‌های پرنده(UAV) را در دو لیگ؛ داخل ساختمان(Indoor) و سرعتی(Race)، برای علاقه‌مندان به این عرصه برای اولین بار در شمال غرب کشور برگزار کند.

یادآور می‌شود: مهلت پیش ثبت‌نام در این دوره مسابقات تا 31مرداد و ثبت‌نام نهایی(ارسالTDP) نیز تا 15آبان ماه سال جاری اعلام‌شده و شروع مسابقات هم نیمه دوم آبان ماه امسال به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی www.robouav.tabrizu.ac.ir مراجعه نمایند.


( ۳ )

نظر شما :