به میزبانی دانشگاه تبریز؛ سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران برگزار می شود

۰۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۳ کد : ۹۵۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۷۲

 

سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران به مدت سه روز در روزهای 26 الی 28 شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر احمد فاخری فرد دبیر کنفرانس با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع هیدرولوژی هدف از برگزاری این کنفرانس، اهمیت جایگاه علم هیدرولوژی و نقش آن در جوامع بشری با تاکید بر نوع نگاه علمی است.

وی در ادامه با اشاره به محورهای اصلی این کنفرانس افزود: تغییر اقلیم، سیلاب ­ها و خشکسالی ها، هیدرولوژی و مدیریت منابع آب، هیدرولوژی، سیستم ­های هشدار سیل و مدیریت ریسک، داده کاوی و سنجش از دور در هیدرولوژی، هیدرولوژی و مدیریت حوضه های شهری، هیدرولوژی، محیط ­زیست و آب های غیرمتعارف، هیدرولوژی، اقتصاد و حکمرانی آب، هیدرولوژی، آبخیزداری و حفاظت از منابع آب، شبیه سازی و مدل سازی در هیدرولوژی، هیدروژئولوژی و آب های ژرف، هیدرولوژی و سازه های آبی، هیدرولوژی در علوم کشاورزی و هیدرولوژی، فرهنگ سازی و اخلاق آب از جمله محورهای این کنفرانس است.

به گفته وی در طول برگزاری کنفرانس محققان و پژوهشگران، یافته ها و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند تا رهنمونی برای آینده ای بهتر و توسعه ای پایدارتر رقم خورد و عرصه این تبادل نظرات و بحث و نقدها خود دانشگاه عملی خواهد شد برای دانشجویان جوانی که قدم در فراگیری علم و دانش نهادند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: در سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران علاوه بر ارائه سخنرانی ها و یافته های علمی و پژوهشی به صورت پوستر توسط شرکت کنندگان، کمیته علمی سمینار، کارگاه های آموزشی متعددی را تدارک دیده است که در کنار سمینار برگزار خواهند شد.

وی امکان برگزاری نمایشگاه که شرکت ها و صنایع مرتبط بتوانند دستاوردهای خود را ارائه نمایند نیز از دیگر برنامه های جانبی این سمینار  عنوان کرد و یادآور شد: در این کنفرانس برای اولین بار به" هیدرولوژی در قاب رسانه" نیز به عنوان یک برنامه جانبی نگریسته شده است و این امکان برای فعالان عرصه خبر، عکس، فیلم کوتاه، فیلم مستند، تصویرسازی آموزش های عمومی و ...... به همراه نشست های تخصصی همراه با فرهیختگان و فعالان این عرصه نیز فراهم آماده است تا هر چه بهتر به جایگاه علم هیدرولوژی و نگرش ها و کاربردهای آن از نگاه رسانه ای پرداخته شود.

دکتر فاخری فرد تصریح کرد: سومین روز کنفرانس، اختصاص خواهد داشت به برنامه های تورگردی از چشم اندازهایی که دست طبیعت آثار بدیعی در پیکره طبیعت استان برجای گذاشته است.


( ۲ )

نظر شما :