آغاز بکار اولین دوره المپیاد نوآوری و خلاقیت ایران در دانشگاه تبریز

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۶ کد : ۹۴۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۶۱

 

نخستین دوره از مسابقات مقدماتی المپیاد نوآوری و خلاقیت ایران، تحت عنوان« بالتازار کاپ » از امروز به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر مینا زلفی لیقوان دبیر نخستین دوره از مسابقات مقدماتی المپیاد نوآوری و خلاقیت در این ارتباط گفت: این دوره مسابقات با حضور 60 تیم از 20 موسسه از شهر تبریز برگزار خواهد شد.

به گفته وی طرح اولیه المپیاد نوآوری و خلاقیت در سال ۹۷ ارائه و مطرح شد که برای اولین بار در کشور بالتازارکاپ تبریز زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تایید مرکز شتابدهی نوآوری به میزبانی مرکز نوآوری دانشگاه تبریز برگزار می شود.

رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه  در این دوره مسابقات دانش آموزان پایه های هفتم تا دوازدهم دبیرستان و هنرستان در تمام رشته ها می توانستند شرکت نمایند، تصریح کرد: در این مسابقات، مهارت‌های حل مساله، ایده پردازی و خلاقیت، رهبری و کار تیمی، فن بیان و مذاکره، مدیریت منابع (زمان و سرمایه)، مدیریت ریسک و همچنین تصمیم گیری برای نوجوانان آموزش داده می شود و بر همین اساس در قالب چالش های انفرادی و تیمی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در این گونه مسابقات تعیین برنده و بازنده اصلا مطرح نیست، خاطر نشان کرد: در بالتازار کاپ تیم هایی که برای حل چالش خوددرست فکر کنند و اعضای آن نیز همکاری خوبی باهم داشته باشند به تشخیص مربیان برنده هستند.

دبیر نخستین دوره از مسابقات مقدماتی المپیاد نوآوری و خلاقیت  هدف از طراحی و برگزاری این المپیاد را ایجاد فرصت برای نوجوانان برای کسب دانش و مهارت برای موفقیت در کسب و کار و زندگی اجتماعی عنوان کرد و افزود: هیچ پیش شرطی از جمله نمره یا معدل و ... برای ثبت نام در بالتازارکاپ وجود نداشته و همچنین نیاز به مطالعه مطالب خاصی هم نبوده است.

یادآور می شود: نخستین دوره از مسابقات مقدماتی المپیاد نوآوری و خلاقیت ایران، تحت عنوان« بالتازار کاپ » از امروز به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

 


( ۳ )

نظر شما :