به میزبانی دانشگاه تبریز؛ اولین دوره المپیاد نوآوری و خلاقیت ایران برگزار می شود

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۰ کد : ۹۴۱۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۷۰

 

نخستین دوره از مسابقات مقدماتی المپیاد نوآوری و خلاقیت ایران، تحت عنوان« بالتازار کاپ » به مدت دو روز از 25 الی 26 اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر مینا زلفی لیقوان دبیر نخستین دوره از مسابقات مقدماتی المپیاد نوآوری و خلاقیت در این ارتباط با بیان اینکه این مسابقات با حضور 60 تیم از 20 موسسه از شهر تبریز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد،  اظهار داشت: طرح اولیه المپیاد نوآوری و خلاقیت در سال ۹۷ ارائه و مطرح شد که برای اولین بار در کشور بالتازارکاپ تبریز زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تایید مرکز شتابدهی نوآوری به میزبانی مرکز نوآوری دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه  در این دوره مسابقات دانش آموزان پایه های هفتم تا دوازدهم دبیرستان و هنرستان در تمام رشته ها می توانند شرکت نمایند، تصریح کرد: در این مسابقات، مهارت‌های حل مساله، ایده پردازی و خلاقیت، رهبری و کار تیمی، فن بیان و مذاکره، مدیریت منابع (زمان و سرمایه)، مدیریت ریسک و همچنین تصمیم گیری برای نوجوانان آموزش داده می شود و بر همین اساس در قالب چالش های انفرادی و تیمی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در این گونه مسابقات تعیین برنده و بازنده اصلا مطرح نیست، خاطر نشان کرد: در بالتازار کاپ تیم هایی که برای حل چالش خوددرست فکر کنند و اعضای آن نیز همکاری خوبی باهم داشته باشند به تشخیص مربیان برنده اعلام هستند.

دبیر نخستین دوره از مسابقات مقدماتی المپیاد نوآوری و خلاقیت  هدف از طراحی و برگزاری این المپیاد را ایجاد فرصت برای نوجوانان برای کسب دانش و مهارت برای موفقیت در کسب و کار و زندگی اجتماعی عنوان کرد و افزود: هیچ پیش شرطی از جمله نمره یا معدل و ... برای ثبت نام در بالتازارکاپ وجود ندارد و همچنین نیاز به مطالعه مطالب خاصی هم نیست.

وب سایت بالتازارکاپ تبریـــز

کلیک کنیــــــــــــــــــــــــــــــــد

http://baltazarcup.com

 


( ۳ )

نظر شما :