تحصیل ۱۰۰۰ نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز از تحصیل یک هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حسین امامعلی‌پور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های هفته سراهای دانشجویی در این دانشگاه با تاکید بر اینکه هفته سراهای دانشجویی امسال در دانشگاه‌ها با شعار «سراهای دانشجویی، عرضه نوآوری، مهارت محوری و رونق تولیدات دانشجویی» برنامه‌ریزی شده که از ۷ اردیبهشت ماه آغاز تا ۱۳ همین ماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در این هفته با توجه به شعار امسال برای دانشجویان دانشگاه تبریز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که  از جمله آنها می‌توان به غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، جشنواره غذاهای محلی، انتخاب اتاق نمونه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جنگ شادی، تور تبریز گردی، کوه پیمایی، برپایی بازارچه فروش، اجرای مسابقه بهداشت، اهدای نمادین گل، تجلیل از همکاران سراهای دانشجویی، ویزیت پزشک متخصص، بازدید و ... اشاره کرد.

وی در ادامه حوزه معاونت دانشجویی در دانشگاه‌ها را از جمله بخش‌های مهم، حساس، پر تنش و پرکار دانشگاه ها برشمرد و یادآور شد: همه مسئولان و مدیران دانشگاه با تمام توان برای رفاه و آسایش دانشجویان به صورت شبانه روزی در تلاش هستند و رسانه‌ها  نیز با انعکاس به موقع واقعیت‌های این حوزه می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه از شهریور ماه سال ۹۲ در کنار فعالیتهای روزمره خود از جمله تغذیه، خوابگاه، وام، فعالیت‌های ورزشی، مشاوره‌های دانشجویی، خدمات پزشکی، دندانپزشکی و ... با تدوین سند راهبردی ۵ ساله، پروژه‌های جدید و متعددی را طراحی و اجرا کرده است، یادآور شد: کسب رتبه اول کشوری در ایجاد رستوران های آزاد با حضور بخش خصوصی، سرو سامان دادن به خوابگاه‌های غیردولتی استان، اجرای طرح تاک (تنوع، انتخاب، کیفیت) و ... از جمله این برنامه‌ها است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود صنعتی سازی رستوران سلف مرکزی با تجهیزات جدید برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور، ایجاد چمن مصنوعی، اختصاص خوابگاه به صددرصد دانشجویان، جذب دانشجویان غیرایرانی با ایجاد اداره دانشجویان غیرایرانی، اعطای انواع وام به دانشجویان، تجهیز و گسترش توسعه فعالیت‌های ورزشی، مشاوره‌های دانشجویی، خدمات پزشکی، دندانپزشکی و .. از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز در سال‌های اخیر در بهبود فضای خوابگاهی و تغذیه دانشجویی از جمله دانشگاه های پیشرو و برتر کشور بوده است.

وی در ادامه در خصوص نحوه ارایه خوابگاه به دانشجویان افزود: به صددرصد متقاضیان در دانشگاه تبریز، خوابگاه ارایه می‌شود و درحال حاضر در این دانشگاه نزدیک ۶ هزار دانشجو در خوابگاه‌های تحت نظارت این دانشگاه ساکن هستند.

وی جذب دانشجوی خارجی را از دیگر راهبردهای کلان این دانشگاه بیان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر دانشجوی غیرایرانی از عراق، سوریه، ترکیه، یمن، آذربایجان، قزاقستان، نیجریه و... در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند که در آینده نزدیک این تعداد به ۱۰۰۰ دانشجوی خارجی خواهد رسید.

دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =