گرامیداشت روز معلم در دانشگاه تبریز

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۹ کد : ۹۲۸۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۴۲

با تجلیل از 33 استاد، مدرس و کارشناس نمونه، روز معلم در دانشگاه تبریز گرامی داشته می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر باب اله حیاتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در این ارتباط ضمن تبریک این روز گفت: در سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم طی مراسمی با حضوراعضای هیات علمی شاغل و بازنشسته از 27 عضو هیات علمی و 6 کارشناس نمونه آزمایشگاه دانشگاه تبریز تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه در این آیین از هر دانشکده یک نفر، به غیر از دانشکده کشاورزی که از این دانشکده سه نفر مورد تجلیل قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: در این ارتباط همچنین از پردیس های خودگردان هم در هر گروه عمده یک نفر تقدیر خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های جنبی این مراسم گفت: سخنرانی، پخش کلیپ، اجرای موسیقی و ... از دیگر برنامه های روز بزرگداشت روز معلم در دانشگاه تبریز است.

به گفته وی این آیین روز چهارشنبه راس ساعت 17/30 در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز خواهد شد.

همین گزارش حاکی است؛ دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

یادآور می شود؛ روز 12 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده است. پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

از سوی یونسکو، نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد، هم 5 اکتبر روز جهانی معلم نامگذاری شده است. بیش از 100 کشور جهان، از جمله ایران، در جریان تصمیم‌گیری برای نامگذاری روز جهانی معلم حضور داشته و هدف از آن توجه بیشتر نسبت به وضعیت معاش معلمان و کیفیت تدریس است.


( ۳ )

نظر شما :