برگزاری نشست کمیته مشترک عملیات‌سازی تفاهم‌نامه وزارت علوم و شورای علم و فناوری ترکیه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: اولین نشست کمیته مشترک عملیاتی سازی تفاهم‌نامه بین وزارت علوم تحقیقات فناوری و شورای علم و فناوری ترکیه(توبیتاک) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزگفت: اولین نشست کمیته مشترک عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای علم و فناوری ترکیه(توبیتاک) به ریاست دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و دکتر حسن ماندال، رئیس توبیتاک کشور ترکیه برگزار شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت از انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو برای دوره‌های کوتاه مدت پژوهشی و استاد راهنمای مشترک و ... از جمله محورهای مورد بحث دو طرف بود، یادآور شد: در این نشست همچنین پروژه‌های مشترک بین صنایع و دانشگاه‌های دو طرف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد عناوین همکاری‌ها به‌زودی اعلام شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه عناوین پروژه‌های تحقیقاتی نیز به‌زودی بعد از بررسی دانشگاه تبریز به عنوان اجراکننده ایرانی و نیز اداره مرکزی توبیتاک مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس مذاکرات و توافقات اولیه نشست، همچنین مقرر شد فراخوان عمومی طرح‌های مشترک به‌زودی اعلام که در این طرح طرفین به صورت( دانشگاه + دانشگاه) و (صنعت + دانشگاه) طرح‌های خود به اجرا در بیاورند.

به گفته وی، همچنین برنامه حمایتی از طرح‌های صنعتی- دانشگاهی دو طرفه نیز در دستور کار قرار گرفت که بعد از شروع اولین مجموعه از طرح‌های بین دانشگاهی با توافق طرفین اعلان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا طرح‌های ایرانی از طرف کشور ترکیه و طرح‌های ترکیه نیز از طرف کشور ایران مورد حمایت مالی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در این نشست همچنین مقرر شده که فراخوان و موضوعات تابستان امسال شروع و بعد از داوری طرح‌ها تا آخر سال 2019 عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه تبریز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، معاون بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه تبریز و کارشناس میز ترکیه مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی به عنوان اعضای کمیته طرف ایرانی و دکتر ابراهیم قلیچ اسلان، رئیس موسسه تحقیقاتی مرمره استانبول و رئیس اداره روابط دو و چندجانبه توبیتاک دکتر کاراجا، سرکنسول ترکیه در تبریز، اعضای هیات طرف ترکیه در این نشست حضور داشتند.

یادآور می‌شود: دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی، سطح یک و برتر کشور است.

 

انتهای پیام/ش

نشست کمیته مشترک عملیات‌سازی تفاهم‌نامه وزارت علوم و شورای علم و فناوری ترکیه برگزارشد

برچسب ها: اخباردانشجویی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.