جشن بزرگ انقلاب ویژه دانشگاهیان دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۴ کد : ۸۸۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۳۵۵۸

 

جشن بزرگ انقلاب ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز و خانواده های آنان در تالار وحدت این دانشگاه به صورت با شکوه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم با یادآوری وقایع ایران معاصر از مشروطه تا سال بهمن 1356، روز 29 بهمن را  نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران دانست و یادآور شد: به دلیل وقایع این روز مسیر اعتراض ها، علیه حکومت  شاهنشاهی به کلی متغیر و صدای انقلاب در کل ایران منتشر شد.

وی در ادامه ضمن بیان این مسئله که فلسفه انقلاب و اینکه چرا مردم ایران انقلاب کردند، نیاز به  بازشناسی وقایع و یادآوری شرایط زمان انقلاب برای همه مخصوصا" نسل جوان دارد، اضافه کرد: در آن دوران افراد از گروه های متعدد اعم از روحانیون، روشنفکران و غیر مذهبی ها مخالف رژیم شاهنشاهی بودند و این نشانگر وضعیت نامطلوب حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه بود.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به تهدیدها و توطئه های دشمنان در طول چهل سال اخیر تصریح کرد: ملت ایران در این چهل سال هزینه های زیاد مادی و معنوی در راه  انقلاب متحمل شده اند و در حال حاضر با وجود فشارهای عظیم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی داخلی و خارجی باز هم به صورت گسترده در مراسم 22 بهمن شرکت کردند و بار دیگر برگ زرین دیگری در تاریخ ایران  ثبت نمودند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش دانشگاه تبریز در حوادث قبل از انقلاب و بعد از آن و به خصوص جنگ تحمیلی ضمن یادآوری رشادت ها و دلاوری های شهید باکری و سایر دانشگاهیان شهید خاطر نشان کرد: در مقطع کنونی نیز دانشگاه تبریز در راه اعتلای نام ایران در عرصه های  علمی جهان فعال است و این فعالیت مرهون زحمات شبانه روزی اساتید، کارکنان و خانواده های آنان است که همواره پشتیبان دانشگاهیان هستند. 

بر اساس این گزارش، اجرای برنامه های متنوع از جمله اجرای نمایش طنز و موسیقی سنتی و قرعه کشی با اهدای هدیه به 40 نفر از حضار و... از دیگر برنامه های جنبی این جشن باشکوه بود.

یادآور می شود: در کنار این برنامه، مسابقه نقاشی برای فرزندان همکاران دانشگاه تبریز برگزار شد و از برگزیدگان آن تقدیر بعمل آمد.

این مراسم با برنامه ریزی ستاد برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب و به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

 


نظر شما :