به میزبانی دانشگاه تبریز؛ نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی آذربایجانشرقی برگزار شد

۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۵ کد : ۸۷۷۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۰۹

 

نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی سازمان ها و ارگان های اجرائی استان آذربایجانشرقی با محوریت موضوع  برگزاری کنفرانس ملی توسعه اجتماعی  به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز ضمن  عرض خیر مقدم  به شرکت کنندگان توسعه اجتماعی و فرهنگی را لازمه و اساس توسعه هر جامعه بیان کرد و گفت: کنفرانس ملی توسعه اجتماعی الزامات، موانع و راهکارها به میزبانی دانشگاه تبریز فرصت  مناسبی را برای تبادل  تجربیات و نظریات علمی میان دستگاه های اجرائی و صاحنظران  توسعه اجتماعی فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه  آمادگی دانشگاه  تبریز را یرای  برگزاری هرچه  پر بارتر و باشکوه تر این کنفرانس اعلام کرد.

علی بدر شکوهی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت کنفرانس ملی توسعه اجتماعی، همه سازمانهای استان و به ویژه دانشگاهها را به حضور حداکثری در کنفرانس دعوت نمود.

وی همچنین با تاکید بر  اهمیت تهیه مستند اطلس اجتماعی استان، کلیه ارگانها و سازمانها را به همکاری مناسب با دانشگاه تبریز جهت تهیه مستند مذکور فراخواند.

 بدر شکوهی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همچنین مقرر شده است که نمایشگاه جانبی در  این کنفرانس از دستاوردهای ادارات و سازمان ها در راستای توسعه اجتماعی برپا شود که درخواست می شود تمام ادارات و سازمانها به صورت جدی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

دکتر سجاد توحیدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در این جلسه ضمن  اعلام  آمادگی کامل دانشگاه  تبریز برای برگزاری کنفرانس ملی توسعه  اجتماعی در روز سی بهمن  در تالار وحدت  این دانشگاه تبریز گفت: این کنفرانس در سه  بخش ارائه شفاهی و پوستری مقالات برگزیده، برپایی نمایشگاه جنبی دستاوردهای ادارات و سازمان هادر راستای توسعه اجتماعی و تهیه و ارائه مستند  اطلس اجتماعی استان آذربایجانشرقی با همکاری نهادهای مختلف برگزار خواهد  شد .

وی در ادامه تدوین  اطلس اجتماعی را  برای آشنایی بیشتر با  پتانسیل ها وتوانمندی های فرهنگی واجتماعی استان  ضروری دانست  و بر اهمیت  آن  در برنامه ریزی ها و ارائه راهکارهای کاربردی توسط مدیران، صاحبنظران ، دست اندرکاران و پژوهشگران عرصه  فرهنگ و توسعه  اجتماعی تاکید  کرد.

دکتر علی پورزیاد دبیر  اجرایی این  کنفرانس هم در این نشست ضمن  اشاره  به  تفاوت ماهوی این کنفرانس با  سایر کنفرانسهای علمی و دانشگاهی گفت: این کنفرانس می تواند  با  ارائه اسناد  قابل  استناد پتانسیل ها و توانمندی های موجود در سطح استان  را  در عرصه  توسعه  اجتماعی بازگو نماید، تا  اینکه صاحبنظران و دست اندرکاران  بتوانند با  شناسایی توانمندی ها، موانع و الزامات عرصه  اجتماعی راهکارهای مناسب جهت توسعه  اجتماعی اتخاذ  نمایند.

وی در ادامه با  اشاره  به  شروع  فرآیند  ثبت نام الکترونیکی و دریافت  مقالات  این کنفرانس از طول شش ماه گذشته افزود: استقبال  قابل ملاحظه ای از این  رویداد صورت گرفته  و از 100 مقاله دریافتی  حدود  55 مقاله  در توسط کمیته  داوران علمی مورد  تایید قرار گرفته  که  در دو بخش شفاهی و  پوستر در روز سی بهمن ارائه خواهند شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریر با اشاره  به  برگزاری نمایشگاه جانبی این کنفرانس گفت: در کنار این کنفرانس ملی نمایشگاهی از دستاوردهای توسعه اجتماعی استان در قالب کتاب، بروشور،گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی و ... ارایه خواهد شد..

همچنین در ادامه نشست اعضای کارگروه به طرح مسائل مختلف مرتبط با حوزه کارکردهای فرهنگی و اجتماعی درسطح  جامعه پرداختند و مدیران اجرائی استان نیز متناسب با وظایف اجرایی مشخص شده بر اساس قانون و نشستهای قبلی کارگروه  به ارائه گزارش عملکرد در سال جاری و برنامه های مدنظر برای سال های آتی اشاه کردند.

جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان آذربایجانشرقی با حضور علی بدر شکوهی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌ شرقی و مدیران  فرهنگی و اجتماعی بیش از چهل  سازمان و ارگان  اجرائی برگزار شد.

لازم به ذکر است: این نشست توسط استانداری و به میزبانی دانشگاه تبریز در تالار شهید باکری این دانشگاه برگزار شد.

 

 

 


نظر شما :