همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی برگزار شد

۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۶ کد : ۸۷۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۰۷

 

همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی، در مرحله بیستم اعزام، امروز با حضور حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس ستاد عمره و عتبات دانسگاهیان کشور در این همایش با تاکید بر اینکه در بیستمین دوره عتبات عالیات  بیش از 52 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور ثبت نام کننده برای اعزام به سفر عتبات عالیات داشتیم  که از این تعداد در این دوره ۱۵ هزار نفر عازم این سفر نورانی خواهند شد، اظهار داشت: این 15 هزار زائردانشگاهی در قالب  400 کاروان از اول بهمن ماه امسال تا اردیبهشت ماه سال ۹۸ به عتبات عالیات اعزام خواهند شد. 

حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از بیستمین دوره عتبات عالیات در مقایسه با سال های گذشته عالی بوده است، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود در بیستمین دوره عتبات عالیات 12 هزار زائر دانشگاهی عازم عتبات عالیات شوند، ولی به علت افزایش نفرات ثبت‌نام کننده‌ این تعداد به 15هزار زائر افزایش یافته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با  اشاره  به  شروع  برنامه  ریزی اولیه  برای اعزام  دانشگاهیان  به  زیارت  حرم  حضرت  زینب (س) در سوریه هم  افزود: به محض مهیا  شدن  کلیه  شرایط، ثبت نام  دانشگاهیان  آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام فقیهی در خاتمه با  اشاره  به اهمیت  نقش معنوی زیارت  در زندگی  افراد تصریح کرد:  زیارت  توام با معرفت و شناخت  کافی از ائمه معصومین(ع) موجب سعادت  دنیوی و اخروی زائرین می شود و  دانشگاهیان  زائر مخصوصا" دانشجویان  که  از قشر جوان هستند می توانند از فضای معنوی زیارت  بهره  فراوان  ببرند.

وی همچنین در ادامه ضمن  بیان کلیاتی درخصوص آداب زیارت به  بیان  توصیه های مهم به زائرین  در زمان  اقامت در کشور عراق پرداخت.

حجت الاسلام علی خدیوی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرق نیز در این همایش از ثبت نام نزدیک 1700 نفر از دانشگاهیان  استان آذربایجان شرقی برای اعزام به سفر عتبالت عالیات خبر داد که از این تعداد حدود 600 نفر به این سفر نورانی اعزام می‌شوند.

به گفته وی این تعداد زائر از استان آذربایجان شرقی در قالب 16 کاروان که 12 کاروان آن به صورت هوایی و 4 کاروان به صورت زمینی اعزام خواهد شد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در خاتمه با اشاره به اهداف برپایی این همایش تصریح کرد: بالارفتن سطح آگاهی ها و معرفت نسبت به سفر عتبات از جمله اهداف این همایش است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با  اشاره  به  تقارن  برگزاری این مراسم با  آغاز آیین های چهل ساگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: طی این چهل سال هرچند  پیشرفت های عظیم  علمی و اقتصادی و  اجتماعی نصیب ملت  ایران  شده است که  قابل  تقدیر و توجه  است، لیکن  باز هم راه های نرفته زیادی داریم  که  نیازمند وحدت و   تلاش و عزم  راسخ  مردم  ومسئولان است تا  بیش از پیش شاهد  شکوفائی کشورمان ایران  باشیم.

 


نظر شما :