نشست تخصصی کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۵ کد : ۸۵۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۵۹

اولین نشست تخصصی کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان آذربایجان شرقی با محوریت چالش ها و امیدها در صنعت آب در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این نشست دو تن از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز و جمعی از مدیران و فعالان این حوزه  طی سخنرانی های خود بر موضوعاتی چون «مدیریت پایدار تخصیص آب، بحران دریاچه ارومیه؛ چراها و بایدها، مدیریت منابع آب و چالش های پیش رو در استان، چالش های سد سازی در ایران، واقعیت بحران آب، چالش ها و فرصت ها در استان آذربایجان شرقی و تجارب و توصیه های مهندسی در ایجاد فرصت و ارایه راهکارهای مقابله با بحران» پرداختند.

دکتر اسماعیل اسدی مدیر گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: با توجه به مساله خشکسالی و کمبود آب که از چالش های مهم چند سال اخیر بوده و با پیش بینی های صورت گرفته از طریق خروجی مدل های شبیه سازی، این چالش برای سالیان آتی به خصوص برای منطقه آسیا بسیار جدی خواهد بود.

 به گفته وی کشور ما نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود از بارش ها، کم بهره است و بیش از 80 درصد مملکت ما خشک و نیمه خشک است، از سویی مساله کم آبی جزو خصیصه های اقلیم کشور ایران است، بنابراین مساله کمبود آب و راهکارهای ممکن برای سازگاری با آن، ما را بر آن داشت تا همایشی را در قالب چالش ها و امیدها در صنعت آب را به کمک استادان و فرهیختگان و مدیران اجرایی استان برگزار کنیم.

اولین نشست تخصصی کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان آذربایجان شرقی با همکاری دانشگاه تبریز، کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران، شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و جهاد کشاورزی برگزار شد.

 


نظر شما :