در دانشکده فنی و مهندسی مرند دانشگاه تبریز صورت گرفت؛ افتتاح طرح ملی توسعه ریاضیات برای اولین در کشور

۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۷ کد : ۸۳۵۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۱۷

 

همزمان با هفته پژوهش طرح ملی توسعه ریاضیات شروع بکار و موزه نقشه برداری در دانشکده فنی و مهندسی مرند دانشگاه تبریز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه شهرستان مرند در این آیین با اشاره به جایگاه علم، پژوهش و تحقیق از دیدگاه اسلام گفت: اگر گفته شود دین اسلام، دین دانش و آموزش برای زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی بشر است، سخنی ناحق، گفته نشده است. اهمیت علم ودانش در اسلام بقدری است که اولین کلمه ای که جبرئیل به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله گفت؛ این بود: " اقرأ " (بخوان)!.

امام جمعه شهرستان مرند با تاکید بر لزوم فعالیت و تلاش دانشجویان و محققان برای جبران عقب افتادگی‌های علمی کشور، افزود: باید پیشرفت‌های مقطعی، موردی و متکی به اشخاص و گروه‌ها را باید به همه رشته‌ها، توسعه دهیم و جریانی عام و پایان ناپذیر از پیشرفت علم و فناوری را در همه عرصه ها بوجود آوریم.

دکتر امیر باقری رئیس دانشکده فنی مهندسی مرند دانشگاه تبریز نیز در این مراسم گفت: در یک سال اخیر بیش از چهل عنوان کتاب و شصت عنوان مقاله توسط همکاران دانشکده چاپ، منتشر و ارائه شده است.

رئیس دانشکده فنی مهندسی مرند دانشگاه تبریز افزود: تلاش خواهیم کرد ضمن تقویت حوزه پژوهش و فناوری دانشکده با با رویکردی جدید از طرح ها و پروژه ها حمایت نماییم.

خاطر نشان می شود: همچنین در این آیین دانشکده فنی مهندسی مرند به عنوان دانشکده پیشگام در توسعه علوم پایه به ویژه ریاضیات، معرفی و "طرح ملی توسعه ریاضیات" برای اولین بار در کشور شروع بکار نمود.

این گزارش حاکی است:  افتتاح موزه دانشکده فنی و مهندسی مرند (تجهیزات علمی قدیمی و آثار تاریخی)، سخنرانی فرماندار مرند و نماینده شورای مرکزی انجمن ریاضی ایران و بازدید از آزمایشگاه ریاضی و نمایشگاه دانشجویان آزمایشگاه هندسه از دیگر برنامه های این آیین بود.

 


( ۱ )

نظر شما :