آغاز به کار بیست‌وپنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران در دانشگاه تبریز

بیست‌وپنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  ناصری دبیر این سمینار ملی در مراسم افتتاحیه گفت: ایده و تصویب برگزاری این سمینار در دانشکده، دانشگاه و مکاتبات اولیه با انجمن شیمی ایران در سال ۹۵ کلید خورد و در پاییز سال ۹۶ با سازماندهی کمیته برگزاری و انتخاب دبیران برگزاری این سمینار در دانشگاه تبریز آغاز شد.

استاد دانشکده شیمی دانشگاه تبریز تصریح کرد: با اعلام فراخوان این سمینار نزدیک ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه آن ارسال شده که از این تعداد ۴۸۸ مقاله برای ارائه پذیرفته شده است.

به گفته وی از این تعداد مقالات پذیرفته شده ۴۵ مقاله در قالب سخنرانی و بقیه نیز یعنی ۴۴۳ مقاله به صورت پوستر در طول سه روز برگزاری این کنفرانس ارائه خواهد شد.

دبیر بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهداف برپایی این کنفرانس در طح ملی تصریح کرد: فراهم نمودن زمینه‌ای جهت تبادل افکار بین پژوهشگران، ارائه دستاورد‌های جدید پژوهشی در زمینه شیمی تجزیه و کمک به حل مشکلات و معضلات کشوری از جمله اهداف آن است.

ناصری با بیان اینکه این سمینار در ۱۰ محور اصلی در محور‌های الکتروشیمی تجزیه‌ای، اسپکتروسکوپی تجزیه‌ای، کروماتوگرافی و روش‌های جداسازی، کمومتریکس، نانوشیمی، شیمی تجزیه و محیط زیست، شیمی تجزیه و آنالیز ترکیبات دارویی و غذایی، شیمی تجزیه و مدیریت و آنالیز پسماندها، شیمی تجزیه و صنایع شیمیایی و آنالیز ترکیبات طبیعی برگزار می‌شود، یادآور شد: این سمینار که در محور‌های مختلف برگزار می‌گردد می‌تواند بستری فراهم نماید که در آن صنایع شیمیایی مختلف هم دستاورد‌های خود را ارائه نمایند.

دبیر بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران خاطر نشان کرد: این همایش ایجاد فرصتی دوباره برای ارائه آخرین دستاورد‌های علمی - پژوهشی در زمینه‌های مختلف شیمی تجزیه و برقراری ارتباط بیشتر بین دانش‌پژوهان، نهاد‌های دانشگاهی و مراکز صنعتی و تعامل و اهتمام آن‌ها در راستای حل مشکلات صنعتی کشور پهناور ایران است.

به گفته وی در این گردهمائی ملی سخنرانی‌های پرباری توسط اساتید برجسته از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و صنایع و نیز پوستر‌های تخصصی متنوعی در حوزه‌های مختلف شیمی تجزیه ارائه خواهد شد.

ناصری اضافه کرد: ارائه مقالات در این سمینار به صورت سخنرانی و پوستر توسط شرکت کنندگان خواهد بود که در کنار آن‌ها برخی سخنرانی‌های دعوتی هم توسط اساتید خارجی از جمله از کشور‌های اسپانیا و استرالیا و داخلی ارائه خواهد شد.

استاد دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به برنامه‌های جانبی این سمینار افزود: به مناسبت هفتادمین سالگرد دانشگاه تبریز، ویژه برنامه‌ای برای تجلیل از فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری شیمی تجزیه دانشگاه تبریز برنامه‌ریزی شده و همچنین ۵ کارگاه آموزشی و نمایشگاه تجهیزات و مواد شیمیایی با حضور شرکت‌ها و صنایع مرتبط جهت ارائه دستاورد‌های نوین و همچنین تبادل افکار با اساتید و دانشجویان در طی روز‌های برگزاری سمینار برای علاقمندان دایر خواهد بود.

وی گفت: بیست‌وپنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران به همت دانشگاه تبریز و انجمن شیمی ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سطح ملی در مورخه ۱۲ تا ۱۴ شهریور ماه ۹۷ در دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران با حضور اساتید، محققان و فعالان این حوزه و به ویژه با سخنرانان خارجی از جمله کشور‌های اسپانیا و استرالیا از امروز به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز به‌کار کرد. 

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری  بیست‌وپنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران

برچسب ها: اخباردانشجویی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار