به مناسبت روز جانباز؛ از جانبازان و ایثارگران دانشگاه تبریز تجلیل شد

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۲ کد : ۶۹۷۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۵۳


در مراسمی به مناسبت روز جانباز، از 67 نفر جانباز عضو هیات علمی، کارمند و بازنشسته دانشگاه تبریز تجلیل بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این مراسم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شهدای انقلاب، دفاع مقدس، امام راحل(ره) و شما جانبازان و ایثارگران با عمل در حساس ترین زمان و ایجاد بسترهای لازم، به ملت ایران درس آزادگی، ایثار، مقاومت و فدارکاری یاد دادید و براین اساس باید همگان  ضمن ادامه راه و منش شما عزیزان، قدردان خدمات صادقانه شما باشند.
دکتر محمدرضا پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه جانبازی مدال افتخاری است که دلیرمردان این سرزمین از مراد خود حضرت عباس بن علی(ع) به یادگار دارند، تصریح کرد:  جانبازان رادمردانی هستند که با الهام از این سردارحریم ولایت، وجود خود را فدای کشور ایران و پیشگاه ایمان نمودند و نگذاشتند ذره ای از خاک میهن اسلامی نصیب دشمن متجاوز شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود جانبازان و ایثارگران را بهترین گزینه برای انتقال پیام شهدا به نسل امروز که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده اند، ذکر کرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، گفت: شما جانبازان به خاطر تعلق خاطری که نسبت به انقلاب و نظام در مقایسه با دیگر اقشار جامعه دارید بهتر می توانید با اشتراک فکری و عملی خود در مسیر ادامه راه انقلاب و شهدا مثمر ثمر باشید.
حجت الاسلام محمد انوری اضافه کرد: امروزه انقلاب اسلامی در 40 سالگی دوران تثبیت خود را سپری می کند، از آنجایی در عصر امروز دشمن با هجمه های مختلف در صدد تضعیف دستاوردهای انقلاب است، رسالت و نقش جانبازان، ایثارگران و خانواده ها شهدا برای خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان و تقویت مبانی فکری جوانان و نوجوانان تعیین کننده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: اگر بتوانیم در جامعه و به ویژه در محیط دانشگاه ها مبانی فکری و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نسل امروز به درستی تبیین کنیم، در آینده و برای ادامه راه تثبیت انقلاب می توان گام های موثری برداشت.
بر پایۀ همین گزارش، در این آیین، تنی چند از جانبازان دانشگاه تبریز، از جمله دکتر محمدعلی پرغو، دکتر محمدتقی اعلمی، دکتر صمد بهروز، دکتر مسعود امید، حجت السلام دکتر ناصر فروهی، حجت السلام دکتر عباس عباس زاده، دکتر  نیک زاد،  اباصلت حاجی زاده و ...  در  فضای صمیمی، در خصوص مسایل جانبازان و نقش آنان در جامعه به ارایۀ نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
همین گزارش حاکی است: در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از ایثارگری های جانبازان دانشگاه تبریز تقدیر بعمل آمد.

 


( ۲ )

نظر شما :