استاد دانشگاه تبریز به عنوان رییس شاخه زراعت واصلاح نباتات فرهنگستان علوم منصوب شد

۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۱ کد : ۶۹۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۶۹۳


از سوی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران استاد دانشگاه تبریز به عنوان رییس شاخه زراعت واصلاح نباتات گروه علوم کشاورزی منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر مصطفی ولیزاده، استاد گروه آموزشی به نژادی و بیوتکنولوژی گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با حکم دکتر رضا داوری اردکانی، رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به سمت رییس شاخه زراعت واصلاح نباتات گروه علوم کشاورزی منصوب شد.
همین گزارش حاکی است: در حکم انتصاب وی آمده است؛ با عنایت به نظر مشورتی شورای محترم گروه علوم کشاورزی، به موجب این حکم به مدت دو سال به سمت " رییس شاخه زراعت واصلاح نباتات " گروه علوم کشاورزی منصوب می شوید.
خاطر نشان می شود: شاخه زراعت واصلاح نباتات گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران دارای هفت عضو  از اساتید دانشگاه های مختلف بوده و دکتر مصطفی ولیزاده، دکتر علیرضا کوچکی، دکتر داریوش مظاهری، دکتر بهمن یزدی صمدی و دکتر عبدالمجید رضایی به عنوان عضو وابسته و دکتر منصور امیدی و دکتر سید علی پیغمبری به عنوان همکار مدعو ، اعضای آن را تشکیل می دهند.
لازم به ذکر است: تقویت روح پژوهش، ارتقای سطح علمی و فرهنگی کشور، دستیابی به آخرین یافته ها و نوآوری ها در عرصه دانش از طریق فعالیت های جمعی و جذب و حمایت و تشویق دانشمندان و پژوهشگران، کوشش در جهت گسترش اساسی علم و پژوهش و فناوری، مطالعه تجربیات کشورها در کسب و توسعه علوم و تکنولوژی، تشویق و ترغیب دانشمندان و پژوهشگران به خلق آثار علمی و فرهنگی و ... از جمله اهداف و وظایف شاخه های مختلف علمی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است.
یادآور می شود: دکتر مصطفی ولیزاده، استاد تمام گروه آموزشی به نژادی و بیوتکنولوژی گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز بوده و چاپ 237 مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی، ارائه 232 مقاله در همایش های ملی و بین المللی، تالیف 8 کتاب در زمینه ژنتیک و طرح های آماری، برنده جایزه کتاب سال کشور در سال 77، استاد نمونه کشوری در سال 79 و مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات، مدیر گروه به نژادی و بیوتکنولوژی گیاهی و معاون پژوهشی دانشکده کشاورزی از جمله سوابق علمی و اجرایی وی است.


( ۹ )

نظر شما :