استاد دانشگاه تبریز محقق برتر نانوفناوری کشور انتخاب شد

۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰ کد : ۶۸۶۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۵۸۶

 

در دوازدهمین جشنواره برترین های فناوری نانو، دکتر علیرضا ختایی استاد دانشگاه تبریز به عنوان محقق برتر کشور انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، جشنواره برترین های فناوری نانو با هدف ارزیابی و رتبه بندی فعالیت ها و دستاوردهای افراد و نهادهای فعال در حوزه فناوری نانو به صورت سالانه برگزار می شود و در این دوره از جشنواره، فعالیت‌ها و دستاوردهای  افراد فعال در سال ۱۳۹۵  مورد ارزیابی و  از ۱۱ نفر تقدیر  بعمل آمد.

همین گزارش حاکی است: در دوازدهمین جشنواره برترین‌های فناوری‌ نانو از ده محقق برتر و یک محقق جوان برتر  از جمله دانشگاه های کاشان، یاسوج، انوشیروانی بابل، تربیت مدرس، گیلان، تبریز، صنعتی سهند، صنعتی شریف، صنعتی قوچان و... تقدیر شد.

خاطر نشان می شود: شاخص های ارزیابی محققان فناور در این جشنواره دستاورد محور بوده و بر مبنای کیفیت هر یک از دستاوردها و فعالیت های انجام یافته امتیازدهی انجام شده و  هر محقق برای هر دستاورد و فعالیت خود که با نام جمهوری اسلامی ایران  در سه سال گذشته ثبت شده باشد، امتیاز کسب کرده است.

یادآور می شود: دکتر علیرضا ختایی، استاد تمام گروه شیمی کاربردی دانشکده شیمی دانشگاه  تبریز و جزو دانشمندان یک درصد برتر جهان بوده و چاپ ۳۴۵  مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی ، ارائه ۱۶۹ مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی، همکاری و اجرای ۱۹ طرح تحقیقاتی، چاپ دو جلد کتاب به زبان فارسی و ۱۳ جلد به زبان انگلیسی، ثبت هفت اختراع، عضو هیئت تحریریه (Editorial board)  هشت مجله  علمی،  پژوهشگر برتر گروه علوم پایه کشور و کسب جوایز مختلف پژوهشی و مدیر امور فناوری، رئیس گروه همکاری‌های فناوری و رئیس کمیته بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) دانشگاه تبریز از جمله سوابق علمی و اجرایی وی است.

دکتر ختایی، در حال حاضر مدیریت امور پژوهشی دانشگاه تبریز را برعهده دارد.

 


( ۱ )

نظر شما :