افزایش دانشجویان زبان و ادبیات ترکی در دومین سال تدریس

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به پذیرش دانشجویان رشته زبان و ادبیات ترکی برای دومین سال متوالی، گفت: در رشته زبان و ادبیات ترکی سال گذشته 20 نفر داشتیم که امسال با افزایش قابل توجهی به 60 نفر رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمدرضا پورمحمدی،  در جمع خبرنگاران اذعان داشت: برخلاف مشکلاتی که برخی تصور می کنند از قبال تدریس زبان ترکی آذری پیش می آید، مطلقا درست نبود و در مهرماه سال آینده هم در رشته ترکی استانبولی پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
وی با اشاره هفتادمین سالروز تاسیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز در ادامه دانشگاه ربع رشیدی است که 700 سال پیش فعال بوده است.
محمدپور دانشگاه تبریز را یکی از موفق ترین دانشگاه های علمی، آموزشی و پژوهشی کشور دانسته و با بیان اینکه دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه برتر کشور محسوب می شود، افزود: بالغ بر 24 هزار نفر دانشجو در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند که 45 درصد آنها مقطع تحصیلات تکمیلی را شامل می شود.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به این که 890 رشته مقطع در این دانشگاه به صورت فعال اجرا می شود که این دانشگاه را به دانشگاه جامع تبدیل کرده است، گفت: 875 هیئت علمی با رتبه استادیاری و بالاتر در این دانشگاه فعال هستند که 10 نفر از این اساتید از چهره های ماندگار و جزو 1 درصد دانشمندان جهان هستند .
این مقام مسئول گفت: بزرگترین مرکز تحقیقاتی در شمالغرب کشور بنام دانشگاه تبریز ثبت شده است که با داشتن 23 دانشکده و 10 مرکز تحقیقاتی و کتابخانه مرکزی که 800 هزار کتاب الکترونیک و 300 هزار کتاب چاپی در این مرکز است به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی منطقه شناخته می شود .
وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش یکی از شاخص ها نسبت استاد به دانشجو است، گفت: از سال 92 تا 96 حدود 130 نفر اعضای هیئت علمی افزایش یافته و به 870 نفر رسیده است.
محمدپور خاطرنشان کرد: همچنین 70 درصد قرارداد پژوهشی با خارج از دانشگاه افزایش یافته و 34 درصد میزان مراجعه به مقالات اساتید ارتقا یافته است.
رئیس دانشگاه تبریز در ادامه از تحصیل و پذیرش دانشجویان رشته زبان و ادبیات ترکی برای دومین سال پیاپی خبر داد که بر اساس قانون اساسی در تدریس این رشته مشکلی نداریم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =