رییس جدید پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز معرفی شد

۰۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۶ کد : ۶۷۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۲۵


با حکم رییس دانشگاه تبریز؛ دکتر سهراب احمدی به عنوان رییس جدید پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی این دانشگاه منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ دکتر حمیدرضا قاسم زاده، قائم مقام رییس دانشگاه تبریز در آیین معرفی رییس این پژوهشکده گفت: این پژوهشکده از بدو تاسیس تا به امروز نقش برجسته ای در تولید علم و دانش  در این دانشگاه داشته است که این امر را می توان بر اساس آمار و مستندات موجود مشاهده کرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه دستاوردهای این پژوهشکده در سایه تلاش و کوشش شبانه روزی اعضای هیات علمی، دانشجویان و سایر همکاران بدست آمده است، تصریح کرد: این روند  با توجه به ظرفیت هایی که در این مرکز است باید همچنان برای رسیدن به مرحله ایده آل ادامه داشته باشند.
قاسم زاده،  در بخش دیگر سخنان خود خواستار فعالیت محققان و اساتید این پژوهشکده برای تولید علم و فناوری بر اساس نیاز روز جامعه و در مرزهای دانش شد.
همین گزارش حاکی است: در ادامه این مراسم دکتر سهراب احمدی به عنوان رییس جدید پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز در سخنان کوتاهی به ارایه برنامه های خود پرداخت و از خدمات دکتر اصغر عسگری، رییس سابق این پژوهشکده که به عنوان معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه منصوب شده است، قدردانی شد.
یادآور می شود: دکتر سهراب احمدی، دانشیار گروه فوتونیک پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز فارغ التحصیل فیزیک فوتونیک از دانشگاه آنژه فرانسه است. چاپ بیش از 80 مقاله در مجلاتISI و مجلات علمی و پژوهشی، ارایه بیش از 120 مقاله در همایش های بین المللی و ملی، اجرای 16 طرح تحقیقاتی، معاون پژوهشی این پژوهشکده، مدیر گروه آموزشی فتونیک از جمله سوابق علمی و آموزشی این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز است.

 

 

 


( ۲ )

نظر شما :