کارگاه آموزشی "نقش بانوان در مدیریت مصرف برق " در دانشگاه تبریز برگزار شد

۰۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۹ کد : ۶۷۸۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۶۴۰


کارگاه آموزشی "نقش بانوان در مدیریت مصرف برق و اصلاح الگوی مصرف با رویکرد اقتصاد مقاومتی" با حضور جمع کثیری از بانوان دانشگاه تبریز برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر حمیدرضا قاسم زاده، قائم مقام و معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در این آیین گفت: بانوان در همه لحظات زندگی نقش تعیین کننده ای دارند که مدیریت مصرف انرژی در خانواده ها گوشه ای از حضور و نقش پررنگ آنهاست.
دکتر حمیدرضا قاسم زاده، با اشاره به وظایفی که دستگاه ها و نهادهای مختلف در خصوص اقتصاد مقاومتی دارند، گفت: در سال های اخیر برای همه دستگاه ها و نهادها با توجه به توان و ظرفیتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی دارند، وظایفی تعریف و محول شده که دانشگاه ها نیز از جمله این نهادها هستند که علاوه بر ارائه شیوه های علمی جدید و فرهنگ سازی در اجرای این برنامه ها نیز نقش دارند.
وی ارتقای دانشگاه تبریز به تراز بین المللی را از جمله سیاست های راهبردی این دانشگاه بیان کرد و افزود: یکی از شاخص های مهم قرار گرفتن دانشگاه های کشور در جمع 200 دانشگاه برتر دنیا معیار دانشگاه سبز بودن آن است که  مربوط به مصرف بهینه انرژی است و لذا در این راستا مدیریت مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف  در رتبه بندی دانشگاهها نیز نقش تعیین کننده ای دارد.
عادل کاظمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این کارگاه آموزشی در سخنانی  خواستار ارایه آموزش ها و راهکارهای بهینه سازی و مدیریت مصرف برق ویژه مشترکین خانگی شد.
به گفته وی با مصرف بهینه انرژی نه تنها شاهد کاهش هزینه های خانواده ها خواهیم بود بلکه این امر می تواند نتایج مثبتی از جمله کاهش آلودگی های محیط زیست و توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.
همین گزارش حاکی است: این کارگاه آموزشی با تدریس دکتر شقایق یوسفی از دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین معاونت هماهنگی توزیع، با هماهنگی مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز برگزار شد.


( ۱ )

نظر شما :