آخرین جلسه شورای دانشگاه تبریز در سال جاری برگزار شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۹۲۷۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۲۰۱

 

آخرین نشست شورای دانشگاه تبریز طی سال جاری، با حضور اعضای این شورا در تالار لعل دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز، در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت و تلاش همه دانشگاهیان در اتقاء، رشد و توسعه این دانشگاه در عرصه های مختلف گفت: امسال با وجود موانع و مشکلاتی که سر راه توسعه و شکوفایی همه جانبه کشورمان و به خصوص دانشگاه ها و در این میان دانشگاه تبریز وجود داشت، عملکرد دانشگاه در بسیاری از حوزه ها مثبت و رو به رشد و توسعه بوده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما مسئولان و مدیران بخش های مختلف دانشگاه با قبول واقعیت ها از عملکرد ضعیف برخی واحدها، با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود در مسیر رشد و توسعه این دانشگاه، باید بیش از اینها تلاش کنیم، تصریح کرد: حرکت در مسیر دانشگاه‌های نسل جدید، نیازمند داشتن ساختار، برنامه و راهبرد جدید است که در این راستا تلاش و فعالیت همه دانشگاهیان ضروری است.
رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود حرکت در مسیر مرجعیت علمی را از راهبردهای کلان دانشگاه تبریز برشمرد و گفت: برای تحقق این امر مهم و کلیدی موانع، مشکلات و یک سری شاخص ها و پارامترها نیاز است که برای نیل به این هدف، مجهز شدن به دانش روز، تجهیز امکانات و زیرساخت های به روز ضروری است.
حجت‌الاسلام‌ محمد انوری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تشکر از مدیران و روسای دانشکده ها در مدیریت برگزاری موفق کلاس ها و دیگر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در این دانشگاه گفت: در سال جاری به خاطر توطئه‌های دشمنان در ایجاد اغتشاشات اخیر در کشور، دانشگاه ها نیز با چالش های روبرو بودند که با درایت و هوشیاری ملت ایران و مسئولان نقشه های شوم آنان خنثی و از این بحران عبور کردیم، ولی باید همیشه و در همه حال مراقب دیگر توطئه های دشمنان علیه ملت ایران و دانشگاهیان باشیم.    
وی در ادامه اجرای موفق برنامه های فرهنگی، دینی و معرفتی را با توجه به تغییر و تحول نسل ها، ضروری دانست و افزود: امروز ما نیازمند داشتن احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی اقشار مختلف مردم برای حضور در برنامه های فرهنگی، دینی و معرفتی در جامعه هستیم.
وی در ادامه گفت: حل مسئله نیازمند نگاه حکمرانی مسئولانه و راهبردی است و در همین راستا باید در حوزه های مختلف فرهنگی، دینی، معرفتی، پژوهش و نوآوری در دانشگاه ها نیز باید نگاه حکمرانی مسئولانه داشته باشیم.
لازم به ذکر است؛ دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری، دکتر مصطفی صحرایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر موسی رضائی، معاون دانشجویی و دکتر رضا محمدی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از حوزه معانت خود در ادامه هم برخی اعضای این شورا درباره برنامه های آینده و و برخی موانع موجود دانشکده ها و مدیریت ها و به خصوص در باره وضعیت دانشگاه تبریز از دیدگاه پژوهش و فناوری به ارایه دیدگاه ها و مطالب خود پرداختند.

 


( ۳۴ )

نظر شما :