بازدید رییس و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه تبریز از دانشکده فنی ومهندسی مرند

۱۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۶۹۴۴ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۳۴۷

 

رییس و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه تبریز،  ضمن بازدید از دانشکده فنی ومهندسی مرند از نزدیک در روند فعالیت های آموزشی و علمی این دانشکده قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز به همراه دکتر رضا محمدی معاون پشتیبانی و توسعه‌ی منابع، جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری، دکتر سید صمد حسینی، رئیس پردیس بین المللی ارس و دکتر صمد رحیمی اقدم مدیر‌منابع‌انسانی، اداری و پشتیبانی ضمن بازدید از بخش های مختلف ساختمان شماره 2 و ساختمان جدید دانشکده فنی ومهندسی  مرند؛ از نزدیک  در جریان اقدامات و فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی و همچنین در تکمیل و تجهیز ساختمان جدید این دانشکده قرار گرفتند.

دکتر صفر نصراله زاده رییس دانشگاه تبریزدر این بازدید، در نشست جداگانه ای با رییس، مدیران، و اساتید ضمن تقدیر و تشکر از رییس، مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشکده فنی ومهندسی مرند به خاطراقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این مرکز گفت: در سال های اخیر اقدامات و فعالیت های خوبی در این دانشکده صورت گرفته که با تجهیز و تکمیل بخش های ناقص آن هم می توان به پیشرفت و رشد آن کمک شایانی نمود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وجود چنین مراکز علمی در شهرستانها که بتواند با توجه به نیاز شهرستان واستان ایجاد رشته و دانشجو تربیت نماید، بزرگترین سرمایه است، تصریح کرد: دانشکده ها و دیگر مراکز علمی باید بر اساس آمایش آموزش عالی و ماموریت و اهداف تعیین شده بالادستی فعالیت نمایند.

وی اضافه کرد: اگر مراکزی توجیهی برای فعالیت علمی و آموزشی خویش نداشته باشند و نتواند به به اهداف و ماموریت تعیین شده خود برسند، دیگر لزومی ندارند که این گونه مرکز فعال باشند.

دکتر نصراله زاده در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه تبریز در حد توان برای تکمیل و تجهیز و رفع برخی کاستی؛ از دانشکده فنی ومهندسی مرند حمایت خواهد کرد، گفت: برای اینکه این دانشکده در آینده روند رو به رشدی داشته باشد، باید ضمن شناسایی توانمندیها و استعداد یابی، با توجه به ظرفیت ها و نیازهای این شهرستان فعالیت نماید.

دکترابوالفضل شهامت رییس دانشکده فنی ومهندسی مرند نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت موجود و تشریح برخی فعالیت های علمی و آموزشی صورت گرفته در این دانشکده گفت: در سال های اخیر این دانشکده با کمک اساتید، کارکنان و دانشجویان، فعالیت های علمی و آموزشی خوبی داشته به طوریکه برخی طرح های تحقیقاتی و مقالات منتشر شده اعضای هیات علمی این دانشکده در سطح بین المللی مطرح بوده است.

وی افزود: با حمایت و پشتیبانی بیشتر و تجهیز و تکمیل برخی کاستی های این دانشکده نیز می توان در آینده نزدیک شاهد موفقیت بیشترآن باشیم.

رییس دانشکده فنی ومهندسی مرند در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در سه سال اخیر با همت اساتید و کارکنان دانشکده؛ دو کنفرانس در سطح ملی و دو کنفرانس در سطح بین المللی با حضور محققان و اساتید دیگر کشورها در این دانشکده برگزار شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 23 نفر هیات علمی و بیش از 650 نفر دانشجو در 5 رشته کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند.

بر پایه همین گزارش؛ در این نشست همچنین جمعی از اساتید دانشکده فنی ومهندسی  مرند با ارایه نکته نظرات، طرح ها و پیشنهادهای خود، خواستار حمایت و توجه بیشتر به این دانشکده شدند.

لازم به ذکر است؛ دانشکده فنی ومهندسی  مرند در سال تحصیلی ۱۳۷۴ افتتاح و فعالیت آموزشی خود را در رشته عمران – نقشه برداری آغاز کرد و از سال تحصیلی ۱۳۷۵ با ایجاد رشته عمران- ساختمانهای بتنی تعداد رشته های تحصیلی به دو رشته افزایش یافت و همچنین در راستای گسترش مراکز آموزشی، این دانشکده در حال حاضر  در 5 رشته تحصیلی فعالیت می کند.

 


نظر شما :