مدیر توانمند فرهنگی دانشگاه تبریز درگذشت

مدیر توانمند فرهنگی دانشگاه تبریز درگذشت

 

محمد فرج پور باسمنجی   اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : غلامحسین غائب از مدیران فرهنگی توانمند و تاثیر گذار دانشگاه تبریز امروز دار فانی را وداع گفت و پیکر آن مدیر متعهد فرهنگی امروز با حضور جمعی از اساتید دانشگاهها و اقشار مختلف مردم باسمنج در گلزار این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

 

مرحوم غلامحسین غایب در سال ۱۳۳۵ ه/ش در یک خانواده متدین درباسمنج متولد شد و پس از اخذ دیپلم در رشته روانشناسی وارد دانشگاه تبریز شد و در مبارزات دانشجویی و شکل دهی قیام ۲۹ بهمن علیه رژیم طاغوت در بین دانشجویان این دانشگاه در صف اول بود وی پس از دانش آموختگی به استخدام رسمی دانشگاه تبریز در آمد و ۳۰ سال در گروههای آموزشی/تربیتی/و فرهنگی این دانشگاه خدمت کرد و سالها بعنوان کارشناس فرهنگی و هنری در اجرای برنامه های علمی ، مذهبی و مناسبتی این دانشگاه نقش برجسته ای داشت و در دهه ۷۰ با همکاری محمد فرج پور باسمنجی با انتشار ویژه نامه های نظامی گنجوی/علامه طباطبایی/علامه جعفری و... در نشریات موسسه وقت کیهان از جمله کیهان فرهنگی و کیهان اندیشه همکاری تنگاتنگی داشتند.وی مدتی نیز معاون مدیریت فرهنگی دانشگاه تبریز بود و در انتشار نشریات دانشجویی و سخنرانی ها و همایش های علمی/فرهنگی/هنری و سیاسی از گردانندگان اصلی بشمار می رفت و نظرات صایب وی در تجزیه تحلیل مسایل روز در دانشگاه تبریز با تشکل های دانشجویی و فرهنگی  راهگشا بود.

شادروان حاج غلامحسین غائب همچنین با برپایی نشست های فرهنگی و شعر و ادب در رونق این محافل نقش مهمی داشت و بواسطه دامادی با استاد علی نظمی تبریزی چهره ماندگار شعر و ادب اذربایحان در انتشار اثار این استاد برجسته و برپایی محفل ادبی سعدی نیز میداندار بود.

درگذشت این مدیر توانمند دانشگاه تبریز را به جامعه‌ی فرهنگی و هنری آذربایجان تسلیت گفته و عاقبت به خیری و سربلندی در روز جزا را از ایزد منان طالبیم.

یادآوری می‌شود مراسم شام غریبان آن عزیز سفر کرده امروز سه شنبه ، بیست‌و چهارم خرداد ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ عصر در مسجد حاج احمد خیابان امام تبریز برپا می‌شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید